Zobacz bibliografię i netografię, którą wykorzystujemy podczas przygotowania i realizacji naszych szkoleń oraz dział recenzje i polecenia, w którym polecamy książki, filmy, publikacje o edukacji i rozwoju osobistym.
Możesz filtrować wpisy według tagów, które znajdziesz na liście tagów. Oznaczamy nimi poszczególne wpisy. Każdy wpis może być oznaczony kilkoma tagami, co pozwala na łatwe odnalezienie interesujących Cię wpisów.
Test online to wiele korzyści dla ucznia, nauczyciela i środowiska: natychmiastowy wynik, mniej pracy przy sprawdzaniu, możliwość wielokrotnego wykorzystania i łatwej modyfikacji, mniej zużytego papieru. Do tego można go łatwo wykorzystać w czasie edukacji zdalnej, jako zadanie domowe czy sprawdzian dla ucznia, który z jakiegoś powodu nie może być obecny w szkole. Masz nawet możliwość określenia, jaką informację zwrotną przeczyta uczeń w zależności od tego czy wybierze poprawną, czy niepoprawną odpowiedź.
Celem oceniania uczniów nie jest wystawienie stopnia. Zgodnie z z przepisami ocenianie ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
Możemy przekazywać uczniowi informacje o jego uczeniu się, wykorzystując alternatywne, niestresujące techniki. Jedną z nich jest kapusta.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa to coroczny dokument MEiN wskazujący obszary priorytetowe dla polskich szkół. Dokument ten wskazuje również zadania dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli placówek systemu oświaty.
U znacznej większości nauczycieli hasło Podstaw Programowa wywołuje na twarzach uśmiech. Mam jednak wrażenie, a nawet przekonanie, że to nie jest wyraz sympatii i entuzjazmu, a raczej wyczuwalna jest tu nuta pogardy i ironii. Są też tacy, którzy pytają „co to takiego i gdzie można to znaleźć” i to już nie jest ironia, a poważne potraktowanie sprawy.
Opracowując plany nadzoru placówki edukacyjnej warto pomyśleć o procesowym wspomaganiu. Pozwala ono na wprowadzenie realnej zmiany w wybranym obszarze pracy, np. zapewnieniu uczniom odpowiedniej pomocy
Rundki to sposób organizacji wypowiedzi uczniów lub uczestników szkolenia. Najczęściej są to krótkie wypowiedzi wszystkich lub większości uczestników zajęć. Mogą być stosowane w różnych momentach lekcji lub zajęć, chociaż najczęściej stosowane są na początku i na końcu (zajęć, zadania).
U znacznej większości nauczycieli hasło Podstaw Programowa wywołuje na twarzach uśmiech. Mam jednak wrażenie, a nawet przekonanie, że to nie jest wyraz sympatii i entuzjazmu, a raczej wyczuwalna jest tu nuta pogardy i ironii. Są też tacy, którzy pytają „co to takiego i gdzie można to znaleźć” i to już nie jest ironia, a poważne potraktowanie sprawy.
We wrześniu podzieliliśmy się z Wami „rysowanymi” inspiracjami, które mogliście wykorzystać na rozpoczęcie roku szkolnego z Waszymi uczniami. Dziś mamy dla Was kilka „rysowanych” pomysłów do wykorzystania w przedświątecznym czasie, które powstały podczas zajęć z Gabrielą Borowczyk na Facebookowej grupie FLIPOWANIE® i facylitacja graficzna.
O pracy w grupie/zespole każdy ma swoje zdanie. Czasem bardzo dobre, bo jak mówi neurodydaktyka to jeden z efektywniejszych sposobów na uczenie się, a czasem złe, bo praca w grupie często bardziej dezorganizuje zajęcia/lekcję niż pomaga w osiąganiu celów i nauce.
Początek roku szkolnego 2020/2021 jest szczególny. Wielu nauczycieli i uczniów nie widziało się dłuższy czas niż tylko okres wakacji. Wiele osób przychodzi do szkoły z obawami. Chcemy dać Wam kilka inspiracji, które pomogą zbudować relacje i zaufanie oraz pozytywne nastawienie wobec nadchodzących wyzwań.
Podziel się nią poprzez portal społecznościowy lub wyślij link znajomemu