Blog z inspiracjami

Na skróty

Na tej stronie zamieszczamy wpisy z inspiracjami dla nauczycieli. Dzielimy się z Tobą pomysłami, doświadczeniami i materiałami.  Zostaw nam swój komentarz. Napisz też do nas jeśli chcesz, by pojawiły się tutaj wpisy o określonej tematyce – skorzystaj z zakładki kontakt.

Sprawdź inne działy naszego bloga

Zobacz bibliografię i netografię, którą wykorzystujemy podczas przygotowania i realizacji naszych szkoleń oraz dział recenzje i polecenia, w którym polecamy książki, filmy, publikacje o edukacji i rozwoju osobistym.

Wyszukaj wpis na naszym blogu

Wyszukaj wpis według tagów

Możesz filtrować wpisy według tagów, które znajdziesz na liście tagów. Oznaczamy nimi poszczególne wpisy. Każdy wpis może być oznaczony kilkoma tagami, co pozwala na łatwe odnalezienie interesujących Cię wpisów.

Nasze wpisy z inspiracjami

Wpisy od najnowszych

kapusta - alternatywne ocenianie

Kapusta – alternatywne ocenianie

Celem oceniania uczniów nie jest wystawienie stopnia. Zgodnie z z przepisami ocenianie ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
Możemy przekazywać uczniowi informacje o jego uczeniu się, wykorzystując alternatywne, niestresujące techniki. Jedną z nich jest kapusta.

Czytaj więcej »

Bez eMOCji nie ma mocy!

U znacznej większości nauczycieli hasło Podstaw Programowa wywołuje na twarzach uśmiech. Mam jednak wrażenie, a nawet przekonanie, że to nie jest wyraz sympatii i entuzjazmu, a raczej wyczuwalna jest tu nuta pogardy i ironii. Są też tacy, którzy pytają „co to takiego i gdzie można to znaleźć” i to już nie jest ironia, a poważne potraktowanie sprawy.

Czytaj więcej »

Wspomaganie pracy szkoły

Opracowując plany nadzoru placówki edukacyjnej warto pomyśleć o procesowym wspomaganiu. Pozwala ono na wprowadzenie realnej zmiany w wybranym obszarze pracy, np. zapewnieniu uczniom odpowiedniej pomocy

Czytaj więcej »

Rundka – dobry początek i dobre zakończenie

Rundki to sposób organizacji wypowiedzi uczniów lub uczestników szkolenia. Najczęściej są to krótkie wypowiedzi wszystkich lub większości uczestników zajęć. Mogą być stosowane w różnych momentach lekcji lub zajęć, chociaż najczęściej stosowane są na początku i na końcu (zajęć, zadania).

Czytaj więcej »

Co piszczy w podstawie programowej?

U znacznej większości nauczycieli hasło Podstaw Programowa wywołuje na twarzach uśmiech. Mam jednak wrażenie, a nawet przekonanie, że to nie jest wyraz sympatii i entuzjazmu, a raczej wyczuwalna jest tu nuta pogardy i ironii. Są też tacy, którzy pytają „co to takiego i gdzie można to znaleźć” i to już nie jest ironia, a poważne potraktowanie sprawy.

Czytaj więcej »

Świątecznie, od serca, (s)pod ręką(i) – dla małych i dużych, w szkole i w domu

We wrześniu podzieliliśmy się z Wami „rysowanymi” inspiracjami, które mogliście wykorzystać na rozpoczęcie roku szkolnego z Waszymi uczniami.  Dziś mamy dla Was kilka „rysowanych” pomysłów do wykorzystania w przedświątecznym czasie, które powstały podczas zajęć z Gabrielą Borowczyk na Facebookowej grupie FLIPOWANIE® i facylitacja graficzna.

Czytaj więcej »

Nie(d)oceniona praca zespołowa

O pracy w grupie/zespole każdy ma swoje zdanie. Czasem bardzo dobre, bo jak mówi neurodydaktyka to jeden z efektywniejszych sposobów na uczenie się, a czasem złe, bo praca w grupie często bardziej dezorganizuje zajęcia/lekcję niż pomaga w osiąganiu celów i nauce.

Czytaj więcej »

Inspiracje na początek roku szkolnego

Początek roku szkolnego 2020/2021 jest szczególny.  Wielu nauczycieli i uczniów nie widziało się dłuższy czas niż tylko okres wakacji. Wiele osób przychodzi do szkoły z obawami. Chcemy dać Wam kilka inspiracji, które pomogą zbudować relacje i zaufanie oraz pozytywne nastawienie wobec nadchodzących wyzwań.

Czytaj więcej »

MBSR – od ciekawości do uważności

Uważność – J. Kabat-Zinn definiuje ją jako szczególny rodzaj uwagi: świadomej, skierowanej na obecną chwilę i nieosądzającej. Z tym nieosądzaniem w życiu codziennym jest chyba najtrudniej. Niemalże „zawsze, wszędzie i wszystkim” nawykowo już (szkolnie?) próbujemy wystawić ocenę i przyłożyć do wzorca. Choćby tylko po to, żeby taki nawyk zminimalizować warto praktykować uważność.

Czytaj więcej »

Podoba Ci się ta strona?

Podziel się nią poprzez portal społecznościowy lub wyślij link znajomemu