Blog z inspiracjami

Na skróty

Na tej stronie zamieszczamy wpisy z inspiracjami dla nauczycieli. Dzielimy się z Tobą pomysłami, doświadczeniami i materiałami.  Zostaw nam swój komentarz. Napisz też do nas jeśli chcesz, by pojawiły się tutaj wpisy o określonej tematyce – skorzystaj z zakładki kontakt.

Sprawdź inne działy naszego bloga

Zobacz bibliografię i netografię, którą wykorzystujemy podczas przygotowania i realizacji naszych szkoleń oraz dział recenzje i polecenia, w którym polecamy książki, filmy, publikacje o edukacji i rozwoju osobistym.

Nasze wpisy z inspiracjami

Wpisy od najnowszych

tryb czytania w Chrome

Tryb czytania w przeglądarce Chrome

Przeglądarka Google Chrome wzbogaciła się o nowe narzędzie do pracy z uczniami o indywidualnych potrzebach edukacyjnych: tryb czytania. Dzięki temu uczniowie z IPE mogą korzystać z treści zamieszczanych w Internecie w sposób dostosowany do ich potrzeb.

Czytaj więcej »
Jak przygotować test online

Jak przygotować test online w Google Forms i Microsoft Forms (video)

Test online to wiele korzyści dla ucznia, nauczyciela i środowiska: natychmiastowy wynik, mniej pracy przy sprawdzaniu, możliwość wielokrotnego wykorzystania i łatwej modyfikacji, mniej zużytego papieru. Do tego można go łatwo wykorzystać w czasie edukacji zdalnej, jako zadanie domowe czy sprawdzian dla ucznia, który z jakiegoś powodu nie może być obecny w szkole. Masz nawet możliwość określenia, jaką informację zwrotną przeczyta uczeń w zależności od tego czy wybierze poprawną, czy niepoprawną odpowiedź.

Czytaj więcej »
kapusta - alternatywne ocenianie

Kapusta – alternatywne ocenianie

Celem oceniania uczniów nie jest wystawienie stopnia. Zgodnie z z przepisami ocenianie ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
Możemy przekazywać uczniowi informacje o jego uczeniu się, wykorzystując alternatywne, niestresujące techniki. Jedną z nich jest kapusta.

Czytaj więcej »

Bez eMOCji nie ma mocy!

U znacznej większości nauczycieli hasło Podstaw Programowa wywołuje na twarzach uśmiech. Mam jednak wrażenie, a nawet przekonanie, że to nie jest wyraz sympatii i entuzjazmu, a raczej wyczuwalna jest tu nuta pogardy i ironii. Są też tacy, którzy pytają „co to takiego i gdzie można to znaleźć” i to już nie jest ironia, a poważne potraktowanie sprawy.

Czytaj więcej »

Wspomaganie pracy szkoły

Opracowując plany nadzoru placówki edukacyjnej warto pomyśleć o procesowym wspomaganiu. Pozwala ono na wprowadzenie realnej zmiany w wybranym obszarze pracy, np. zapewnieniu uczniom odpowiedniej pomocy

Czytaj więcej »

Rundka – dobry początek i dobre zakończenie

Rundki to sposób organizacji wypowiedzi uczniów lub uczestników szkolenia. Najczęściej są to krótkie wypowiedzi wszystkich lub większości uczestników zajęć. Mogą być stosowane w różnych momentach lekcji lub zajęć, chociaż najczęściej stosowane są na początku i na końcu (zajęć, zadania).

Czytaj więcej »

Co piszczy w podstawie programowej?

U znacznej większości nauczycieli hasło Podstaw Programowa wywołuje na twarzach uśmiech. Mam jednak wrażenie, a nawet przekonanie, że to nie jest wyraz sympatii i entuzjazmu, a raczej wyczuwalna jest tu nuta pogardy i ironii. Są też tacy, którzy pytają „co to takiego i gdzie można to znaleźć” i to już nie jest ironia, a poważne potraktowanie sprawy.

Czytaj więcej »

Świątecznie, od serca, (s)pod ręką(i) – dla małych i dużych, w szkole i w domu

We wrześniu podzieliliśmy się z Wami „rysowanymi” inspiracjami, które mogliście wykorzystać na rozpoczęcie roku szkolnego z Waszymi uczniami.  Dziś mamy dla Was kilka „rysowanych” pomysłów do wykorzystania w przedświątecznym czasie, które powstały podczas zajęć z Gabrielą Borowczyk na Facebookowej grupie FLIPOWANIE® i facylitacja graficzna.

Czytaj więcej »

Podoba Ci się ta strona?

Podziel się nią poprzez portal społecznościowy lub wyślij link znajomemu