Bibliografia i netografia

Na skróty

Tutaj znajdziesz pozycje bibliograficzne oraz linki do treści internetowych, przydatnych w pracy nauczyciela. Wiele z tych pozycji możesz zobaczyć podczas naszych szkoleń. Polecamy dobre opracowania książkowe i przywozimy je na nasze szkolenia. Udostępniamy naszym uczestnikom łącza do stron internetowych, filmów edukacyjnych itp. 

Możesz sprawdzić w katalogu online dostępność interesującej Cię pozycji w zasobach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Marii Grzegorzewskiej w Zielonej Górze.
Na dole tej strony znajdziesz listę linków do katalogów innych pedagogicznych bibliotek wojewódzkich.

Bibliografia i netografia wg kategorii

  • Radłowski Grzegorz, Sztuka Feedbacku, Warszawa 2022 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Pauluk Dorota, Model oceniania wspierającego uczenie się i rozwój, Kraków 2022 (➡️ zob. recenzję na naszym blogu)
  • Agnieszka Wenda, Danuta Sterna, OK zeszyt. Warszawa 2020
  • Sterna Danuta, Uczę się uczyć. Ocenianie kształtujące w praktyce, Warszawa 2016
  • Sterna Danuta, Ocenianie kształtujące w praktyce, Warszawa 2014
  • Sterna Danuta, W szkole jest OK. Ocenianie kształtujące w praktyce, Warszawa 2018
  • Sterna Danuta, Uczę w klasach młodszych. Przykłady oceniania rozwojowego w szkołach uczących się, Warszawa 2015
  • Sterna Danuta, OKMIKS. Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu? Warszawa 2017
  • Sterna Danuta, Oceniam ucząc, Warszawa 2015 – https://aktywnaedukacja.ceo.org.pl/content/oceniam-uczac-red-danuta-sterna(dostęp:30.07.2018)
  • Sterna Danuta, Uczę (się) w szkole, Warszawa 2014 – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/ucze-sie-w-szkole_danuta_sterna.pdf(dostęp: 30.07.2018)
  • John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
  • Paul Black, Christine Harrison, Clare Lee, Bethan Marshall, Dylan Wiliam, Jak oceniać, aby uczyć? 2006
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
  • Richard Sagor, Badanie przez działanie. Jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć, Warszawa 2013
  • Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
  • Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
  • Ocenianie kształtujące – serwis edukacyjny – http://www.ceo.org.pl/pl/ok (dostęp: 30.07.2018)
  • Pink Daniel H., Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację, Warszawa 2011 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Owczarska Beata, Moszyńska Anna, Brudnik Edyta, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Wyd. Jedność, 2010
  • John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
  • Richard Sagor, Badanie przez działanie. Jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć, Warszawa 2013
  • Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
  • Jere Brophy, Motywowanie uczniów do nauki. 2012
  • Covington M.V., Teel K. M. , Motywacja do nauki. Gdańsk 2004
  • Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
  • Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
  • Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
  • Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Aleksandra Pezda, Koniec epoki kredy, 2011
  • Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, PWN 2011
  • Mel Silberman, Elaine Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016
  • Mirosław Urban, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, GWP 2014
  • Jarmuż Sławomir, Kossowska Małgorzata, Witkowski Tomasz, Psychologia dla trenerów, Wolters Kluwer 2017
  • Łaguna Mariola, Kozak Agnieszka, Metody prowadzenia szkoleń, GWP 2014
  • Akademia Khana – Spersonalizowane materiały dydaktyczne dla wszystkich grup wiekowych https://pl.khanacademy.org (dostęp: 31.07.2018)
  • Scholaris – portal wiedzy dla nauczycieli – scholaris.pl (dostęp: 31.07.2018)
  • Tagxedo – aplikacja do tworzenia chmury słów – http://www.tagxedo.com/ (dostęp: 31.07.2018)
  • Kahoot, Quizizz – Portale oferujące możliwość tworzenia quizów, w których udział uczniowie biorą wykorzystując swoje telefony komórkowe – getkahoot.comwww.quizizz.com (dostęp: 31.07.2018)
  • LearningApps – portal do tworzenia interaktywnych alikacji (gier, zadań edukacyjnych) – www.learningapps.org (dostęp: 31.07.2018)
  • http://pistacja.tv/ – “Pi-stacja to nieustannie rosnąca kolekcja krótkich filmów edukacyjnych realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego i ściśle do niej dopasowanych. Zaczynamy od matematyki – na naszej stronie pistacja.tv i na kanale YouTube mamy już ponad 200 kilkuminutowych filmów, w których nasi tutorzy tłumaczą wszystko, co zawiera (stara i nowa) podstawa programowa od liczb naturalnych po mnożenie potęg.”
  • Serwis poświęcony metodzie WebQuest – http://webquest-metoda.blogspot.com/(dostęp: 30.07.2018)
  • Maria Michalak, Dorota Wojtuś, PORADNIK DLA NAUCZYCIELA. WebQuest – jak to się robi? http://ooidkz.wckp.lodz.pl (dostęp: 30.07.2018)
  • Sabina Furgoł, Lechosław Hojnacki, Metoda Webquest. Poradnik dla nauczyciela, 2013
  • Jakubowski Jac, Sytuacja Edukacyjna, Warszawa 2022 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Kordziński Jarosław, Nowoczesne nauczanie, Warszawa 2022 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Kordziński Jarosław , Szkoła Uczenia się, Warszawa 2018 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Dehaene S., Jak się uczymy. Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery… jak dotąd. Kraków 2021 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Dunlosky J., Jak uczyć uczniów. Jak się uczyć. Skuteczne strategie uczenia się. https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1101/5a4f_AA_JAK-UCZYC-UCZNIOW-JAK-SIE-UCZYC%CC%81-Dunlosky-i.pdf?v2.8 – dostęp: 16.08.2022
  • McTighe J., Silver H. F., Uczyć (się) głębiej. Jak to zrobić na lekcji. Warszawa 2021 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Techniki uczenia się. Jak efektywnie przyswajać wiedzę. Praca zbiorowa. Wyd. REA-SJ. 2016
  • Jerzy Vetulani, Maria Mazurek, Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg, 2015
  • Marzena Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, 2013
  • Joseph LeDoux, Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego, 2000
  • Joachim Bauer, Empatia. Co potrafią neurony lustrzane, 2008.
  • Joachim Bauer, Granica bólu. O źródłach agresji i przemocy, 2015
  • Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski, Powiem Ci, jak się uczyć. Przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców. Gdańsk 2015 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Brown P. C., Roediger III H. L., McDaniel M. A., Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się. 2016
  • Paweł Bąbel, Marzena Wiśniak, 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć. Sopot 2016 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Benedict Carey, Jak się uczyć? 2015 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Erich Petlak, Jana Zajacowa, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Gerald Hüther, Uli Hauser, Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty, 2014
  • Marek Kaczmarczyk, Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu, 2017
  • Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, Warszawa 2007.
  • Manfred Spitzer, Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, 2013
  • Paul Tough, Jak dzieci osiągają sukces. Nauka siły woli i ciekawości świata, 2014
  • David M. Buss, Psychologia ewolucyjna, GWP, Gdańsk 2001.
  • Vilayanur Ramachandran, Neuronauka o podstawach człowieczeństwa. O czym mówi mózg?, Warszawa 2012.
  • Judith Rich Harris, Geny czy wychowanie? Co wyrośnie z naszych dzieci i dlaczego, Warszawa 2000.
  • Joanna Smolińska, Łukasz Szychowski, Techniki efektywnego uczenia się, wyd. ELITMAT, 2011 (http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/TECHNIKI_EFEKTYWNEGO_UCZENIA_SIE.pdf– dostęp: 15.11.2017)
  • Natalia Minge, Krzysztof Minge, Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2012
  • Mel Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2006
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, wyd. CEO, Warszawa 2015
  • Julian Piotr Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku. Pytania, refleksje, dobre rady. Poradnik dla nauczycieli, wyd. DIFIN, Warszawa 2014
  • Danuta Sterna, Uczę się uczyć. Ocenianie kształtujące w praktyce, wyd. CEO, Warszawa 2016
  • Wiesław Sikorski, Proksemika klasy szkolnej – ukryty wymiar edukacji (http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2013/3-6-sikorski-proksemika-klasy-szkolnej.pdf – dostęp: 15.11.2017)
  • John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
  • Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann, Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, PWN 2017 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair, Jak się uczymy. 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, PWN 2017 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Albert Bandura, Teoria społecznego uczenia się, PWN 2015
  • Jarosław Kordziński, Szkoła uczenia się, Wolters Kluwer Polska 2018 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Sterna Danuta, OKMIKS. Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu? Warszawa 2017
  • Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
  • Michał Larek, Storytelling. Studium o sztuce projektowania angażujących opowieści, Poznań 2019
  • Dan Roam, Pokaż, opowiedz, zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację, Gliwice 2018
  • Marcin Stączek, Storytelling, Warszawa 2014
  • Paweł Tkaczyk , Narratologia, Warszawa 2017
  • Anna Kubala-Kulpińska, Gra w szkołę, czyli jak wykorzystać gamifikację na lekcji. „Polonistyka” Nr 16 (styczeń 2017)
  • Anna Podemska-Kałuża, Grywalizacja w edukacji polonistycznej. Od kontrowersji do fascynacji. „Polonistyka” Nr 14 (Wrzesień 2016)
  • Munroe Randall, What if? A co, gdyby? Warszawa 2015 (➡️zob. recenzję na naszym blogu)
  • Kreatywność w systemie edukacji. Red. Jan Fazlagić. Warszawa 2019
  • Agata Biela, Trening kreatywności, Warszawa 2015
  • Edward de Bono, Umysł Kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt, Warszawa 2014
  • Edward de Bono, Myślenie lateralne, Warszawa 2025
  • Edward Nęcka, Trening twórczości, Gdańsk 2008
  • Płóciennik E., Just M., Dobrakowska, A., Woźniak J., Metoda i wyobraźnia. Podręcznik dla nauczyciela. Lekcje twórczości w  klasie 1, Warszawa 2020
  • Płóciennik E., Just M., Dobrakowska, A., Woźniak J., Metoda i wyobraźnia. Podręcznik dla nauczyciela. Lekcje twórczości w  klasie 2, Warszawa 2020
  • Płóciennik E., Just M., Dobrakowska, A., Woźniak J., Metoda i wyobraźnia. Podręcznik dla nauczyciela. Lekcje twórczości w  klasie 3, Warszawa 2020
  • Krzysztof J. Szmidt , Trening kreatywności, Gliwice 2013
  • Marcela Mikołaj, Selekcje, Kraków 2021 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Garstka T., Śliwierski B., Psychopedagogiczne mity 2, Warszawa 2019 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Mitchell D., Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami, Gdańsk 2016
  • http://ratownicy.com.pl/pomoc.html
  • http://kpp.strazak.edu.pl/
  • Alessandro Bertacco, Na pomoc dzieciom : jak walczyć ze złem, które dotyka dzieci, Kielce 2009
  • Brenda Branson, Paula Silva, Powstrzymać przemoc : program przeciwdziałania przemocy domowej w oparciu o materiały FOCUS Ministries, Ustroń 2007
  • Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie “Niebieska Linia” – strona www – http://www.niebieskalinia.pl/ (dostęp 3.08.2018)
  • Program „Chronimy dzieci” – strona www – https://chronimydzieci.pl/ (dostęp: 3.08.2018)
  • Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
  • Rzecznik Praw Dziecka – strona www – https://brpd.gov.pl/ (dostęp: 3.08.2018)
  • Bouras, G. Holt, Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie, 2010
  • Irena Namysłowska, Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, 2010
  • Marta Jerzak, Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość, 2018
  • Frederique Saint-Pierre, Marie-France Viau, 
    Seksualność dziecka, 2008
  • Jaczewski Andrzej, Seksualność dzieci i młodzieży. Pół wieku badań i refleksji, 2014
    • Anna Kuciak, Szkoła wobec nowych narkotyków – dopalaczy, w: „Trendy nr 4/2015” http://www.bc.ore.edu.pl/Content/819/T4_15+Szkola+wobec+nowych+narkotykow+-+dopalaczy.pdf (dostęp: 3.08.2018)
    • Demel R., Görgen W., Hartman R., Horre K., FreD goes net – wczesna interwencja wobec młodych osób używających narkotyków, Warszawa, KBPN 2013
    • Erickson C.K., Nauka o uzależnieniach. Od neurobiologii do skutecznych metod leczenia, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2010
    • Jabłoński P., Bukowska B., Czakała J. (red.), Uzależnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów, Warszawa: KBPN, 2012
    • Jabłoński P., Malczewski A., Dopalacze. Skala zjawiska i przeciwdziałanie, Warszawa: KBPN, 2014
    • Maclean N., Egli T., Łazuga–Koczurowska J. (red.), Młodzież i narkotyki. Terapia i rehabilitacja, Warszawa: KBPN, 2007
  • Danuta Sterna, Uczę – się – w szkole, Warszawa 2014
  • Bolesław Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic,  WSiP, Warszawa 2002
  • Bolesław Niemierko, Pomiar wyników kształcenia,  WSiP, Warszawa 1999
  • Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym, praca zbiorowa, IBE, Warszawa 2014
  •  Jolanta Misztal, Analiza wyników egzaminów zewnętrznych jako warunek jakościowego rozwoju ucznia, nauczyciela i szkoły, w: Jakość edukacji. Różnorodne pespektywy. Wydawnictwo UJ, Kraków 2012
  • Bolesław Niemierko (red), ABC testów osiągnięć szkolnych. Warszawa 1975, WSiP.
  • Bolesław Niemierko, Miedzy oceną szkolną a dydaktyką. Warszawa 1991, WSiP
  • Bolesław Niemierko, Pomiar dydaktyczny. Pomykało B. (red.) Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa 1993, Fundacja Innowacja.
  • Bolesław Niemierko, Testy osiągnięć szkolnych. Warszawa 1975, WSiP.
  • Egzaminowanie zewnętrzne a praktyka oceniania wewnątrzszkolnego; w: Biuletyn badawczy CKE 5/2005;
  • Małgorzata Lipska, O efektach kształcenia w podstawie programowej; w: Meritum 3/2010
  • Małgorzata Lipska, Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w praktyce szkolnej. Wydawnictwo ORE
  • http://www.jankowskit.pl/metodyka-nauczania-i-dydaktyka/taksonomia-blooma.html (dostęp: 08.09.2018)
  • Agnieszka Borek, Emilia Kowalczyk-Rumak (red.), RÓŻNE DROGI EWALUACJI – poradnik dla dyrektorów szkół i placówek, ORE 2015 – https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/6_4/rozne_drogi_ewaluacji.pdf (dostęp: 3.08.2018)
  • Brzeziński Miłosz, Głaskologia, Warszawa 2014 [➡️ zob. recenzję na naszym blogu]
  • Jadwiga Przewłocka, Raport z badania IBE, Warszawa 2015 – http://www.ibe.edu.pl/pl/aktualnosci/525-przemoc-w-polskiej-szkole (dostęp: 3.08.2018)
  • Jarosław Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2009
  • Kazimierz Słupek. Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny , 2010
  • Jakub Kołodziejczyk, Dyscyplina w klasie. Metody i techniki interwencji, NODN Sophia, 2005 – http://www.nodnsophia.pl/download/dyscyplina-w-klasie-wydawnictwo-sophia.pdf (dostęp: 3.08.2018)
  • Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
  • Lucyna Bojarska, Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Wolters Kluwer, 2009
  • Program „Dziecko w Sieci” – http://www.dzieckowsieci.pl/ (dostęp: 5.08.2018)
  • Patricka Brander i in., Kompas. Edukacja o prawach człowieka w pracy z młodzieżą, 2005
  • Jacek Pyżalski, Polscy nauczyciele i uczniowie a agresja elektroniczna – zarys teoretyczny i najnowsze wyniki badań, ORE 2011
  • Anna Andrzejewska, Bezpieczeństwo uczniów w cyberprzestrzeni, ORE 2013
  • Katarzyna Ciszewska, Sandra Żyża, Wspomaganie szkół w zakresie interwencji kryzysowej, ORE 2016
  • Dieter Schindlauer, Jasmine Böhm, Katrin Wladasch, Volker Frey, Antydyskryminacja. Pakiet Edukacyjny, CODN 2005
  • Marzena Rafalska (red.), Kompetencje międzykulturowe. Materiały edukacyjne dla rad pedagogicznych, ORE 2016
  • Program wychowawczo-profilaktyczny – materiały na stronie ORE – https://www.ore.edu.pl/2017/05/program-wychowawczo-profilaktyczny/ (dostęp: 6-06-2019)

  • Garstka T., Jaroszek K., Kiełczewska A., Węgorska G., Wieczorek E., Żmijska H., Żmijski J., Współpraca z rodzicami w szkole. 2016
  • Jankowska A., Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. 2012
  • Frąckowiak, Gdy rodzic staje się roszczeniowy: poradnik dla nauczycieli, Wyd. eMPi2, 2015
  • Kupaj, W. Krysa, Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, Warszawa 2014
  • K. McEwan, Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni lub po prostu stuknięci, WSiP, 2012
  • Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania t. 1-4, wyd. WAM,
  • Tony Stoltzfus, Sztuka zadawania pytań w coachingu, wyd. Aetos Media Sp. z o.o., Wrocław 2012
  • Mariola Łaguna, Szkolenia. Jak je prowadzić…, wyd. GWP , Gdańsk 2008
  • Agnieszka Kozak, Mariola Łaguna, Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, wyd. GWP, Gdańsk 2009
  • Mariola Łaguna, Paweł Fortuna, Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, wyd. GWP , Gdańsk 2009
  • Mirosław Urban, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, wyd. GWP, Gdańsk 2010
  • Paweł Fortuna, Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkoleń
  • http://szkolawspolpracy.pl/ (dostęp: 26.07.2018) – strona projektu „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” (ogólnopolski projekt systemowy Ministerstwa Edukacji Narodowej realizowany w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej od marca 2013 do czerwca 2015 roku) – na stronie znajdują się poradniki, standardy współpracy, dobre praktyki
  • Meredith Belbin, Twoja rola w zespole; wyd. GWP, Gdańsk 2003
  • Albert J. Bernstein, Sydney Craft Rozen, Trudni współpracownicy; wyd. GWP, Gdańsk 2002
  • Aleksy Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi; wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2003
  • Stephen P. Robbins, Zachowania w organizacji; wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2004
  • John Adair, Anatomia biznesu. Budowanie zespołu; wyd. Wydawnictwo Syudio EMKA, Warszawa 2001
  • Ken Blanchard, Jesse Stoner, Cała naprzód!; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010
  • Ken Blanchard, Patricia Zigarmi, Drea Zigarmi, Jednominutowy Menedżer i przywództwo; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2008
  • Zbigniew Nęcki, Komunikacja międzyludzka; wyd. Antykwa, Kraków 2000
  • Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się: praca, rodzina, zabawa; wyd. GWP, Gdańsk 2010
  • Marek Dziewiecki, Psychologia porozumiewania się; wyd. Jedność, Kielce 2000
  • Roy J. Lewicki, David M. Saunders, Bruce Barry, John W. Minton, Zasady negocjacji; wyd. Rebis, Poznań 2008
  • Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy; 2008
  • Aleksandra Hulewska, Asertwyność w ćwiczeniach; wyd. Edgard, Warszawa 2014
  • Agnieszka Wróbel, Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie z sobą i innymi; wyd. Edgard, Warszawa 2011
  • Roger Fisher, Scott Brown, Nietoksyczne negocjacje; wyd. Helion, Gliwice 2010
  • Roger Fisher, Daniel Shapiro, Emocje w negocjacjach; wyd. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza Sp. z o.o., Warszawa 2009
  • Danny Ertel, Mark Gordon, Negocjacje fair play. Budowanie zdrowego partnerstwa zamiast wymuszania; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010
  • Reinhard K. Sprenger, Zaufanie #1; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2009

Inne zasoby wspierające nauczycieli dostępne online:

  • W Bibliotece Cyfrowej ORE znajdziesz wiele bezpłatnych pozycji przydatnych w pracy nauczyciela – http://bc.ore.edu.pl/dlibra (dostęp: 23.01.2018 r.)

Lista linków do katalogów pedagogicznych bibliotek wojewódzkich:

udostępnij: