Skorzystaj ze spisu treści poniżej lub rozwiń spis treści w prawym górnym rogu (na skróty), aby łatwiej poruszać się po tej stronie.
to projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, Oś priorytetowa II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty na podstawie umowy o dofinansowanie numer UDA-POWR.02.10.00-00-1044/21.
Projekt realizowany jest przez Percepti Edukacja Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli z siedzibą w Zielonej Górze w partnerstwie z ProcessTeam Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Do końca grudnia 2022 r. 711 osób (569 K, 142 M) spośród 790 objętych wsparciem przedstawicieli kadr systemu oświaty zaangażowanych w realizację edukacji włączającej na różnych poziomach systemu oświaty (PDN, przedszkole, szkoła, JST, KO), z obszarów woj. lubuskiego podniesie wiedzę w zakresie edukacji włączającej.
Okres realizacji projektu: wrzesień 2021 – październik 2023
Szkolenia są bezpłatne dla Uczestników/Uczestniczek.
Wartość projektu wynosi 1 311 656,92 zł, w tym dofinansowanie to 1 180 491,22 zł
W ramach Projektu oferowane będą szkolenia i doradztwo dla kadry edukacji włączającej prowadzone w oparciu o programy przygotowane na bazie modeli uwzględniających specyfikę i potrzeby grupy docelowej przygotowanych przez ORE.
Dla każdej grupy przewidziano inny inny program szkoleń.
Projekt obejmie szkoleniami następujące grupy odbiorców:
* projekt jest skierowany do wszystkich nauczycieli (także nauczycieli wszystkich przedmiotów) różnych typów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych
Ważne! Szkolenia skierowane są do osób, które nie otrzymały wsparcia szkoleniowego w ramach projektów: „Asystent Ucznia ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi”, „Przestrzeń Dostępnej Szkoły”, „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą”.
grupa 20: 04-07.09.2023 | 08-09.09 2023 | 10-12.09.2023 – godz. 17.30-20.30 i 9.00-16.30 (rekrutacja zakończona)
grupa 21: 04-07.09.2023 | 08-09.09 2023 | 10-12.09.2023 – godz. 17.30-20.30 i 9.00-16.30 (rekrutacja zakończona)
grupa 22 (poniedziałki i wtorki): 11-12.09.2023 | 18-19.09 2023 | 25-26.09.2023 | 02-03.10.2023 – godz. 8.30-15.00 lub 14.30-21.00 (rekrutacja wstrzymana)
grupa 23 (czwartki i piątki):14-15.09.2023 | 21-22.09 2023 | 28-29.09.2023 | 05-06.10.2023 – godz. 14.30-21.00 (rekrutacja wstrzymana)
grupa 24 (piątki i soboty): 15-16.09.2023 | 22-23.09 2023 | 29-30.09.2023 | 06-07.10.2023 – godz. piątki: 14.30-21.00, soboty: 8.30-15.00 (rekrutacja zakończona, grupa rozpoczęła szkolenie)
grupa 25: 02.10.2023 (16:30 – 21:00) | 04.10.2023 (16:30 – 21:00) | 09.10.2023 (16:30 – 20:30) | 11.10.2023 (16:30 – 20:30) | 13.10.2023 (16:30 – 20:30) | 14.10.2023 (9.00-16.30) | 16.10.2023 (16:30 – 20:30) | 18.10.2023 (16:30 – 20:30) – pozostało kilka wolnych miejsc
Podczas szkoleń i doradztwa realizowanych dla poszczególnych grup odbiorców trenerzy i doradcy zbierają informacje nt. specyficznych potrzeb uczestników. Na ich podstawie przygotowywane są materiały merytoryczne, w których poruszane są zagadnienia przydatne dla osób biorących udział w projekcie oraz dla innych osób zainteresowanych tematyką edukacji włączającej.
Materiały te zamieszczamy w tej sekcji i można je bezpłatnie pobrać.
Spis treści:
1. Wprowadzenie
2. Kluczowe założenia Organizacji Uczących Się
3. Cechy Organizacji Uczących Się
4. Atrybuty Organizacji Uczących Się
5. Dyscypliny Organizacji Uczących Się
5.1 Mistrzostwo osobiste
5.2 Modele myślowe
5.3 Wspólna wizja
5.4 Zespołowe uczenie się
5.5 Myślenie systemowe
6. Założenia Organizacji Uczących Się w placówce oświatowej
7. Cechy Organizacji Uczących Się w obszarze edukacji włączającej
8. Dyscypliny Organizacji Uczących Się w kontekście edukacji włączającej - podejście praktyczne
8.1 Mistrzostwo osobiste
8.2 Modele myślowe
8.3 Wspólna wizja
8.4 Zespołowe uczenie się
8.5 Myślenie systemowe w obszarze edukacji włączającej
9. Autorefleksja dyrektora w procesie tworzenie Organizacji Uczącej Się
10. Podsumowanie
11. Literatura pomocnicza
Podczas szkoleń i doradztwa realizowanych dla poszczególnych grup odbiorców trenerzy i doradcy zbierają informacje nt. specyficznych potrzeb uczestników. Na ich podstawie przygotowywane są materiały merytoryczne, w których poruszane są zagadnienia przydatne dla osób biorących udział w projekcie oraz dla innych osób zainteresowanych tematyką edukacji włączającej.
Materiały te zamieszczamy w tej sekcji i można je bezpłatnie pobrać.
Spis treści:
🔸Rola oceniania kształtującego w edukacji włączającej
🔸Rola informacji zwrotnej
🔸Strategie uczenia się zgodne z UDL
🔸Znaczenie wizualizacji
🔸Współpraca z rodzicami „trudnymi” w kontakcie
🔸Taktyki, które można wykorzystać w komunikacji z rodzicami
🔸Organizacja spotkań z rodzicami dzieci/ uczniów
🔸Bibliografia
Podczas szkoleń i doradztwa realizowanych dla poszczególnych grup odbiorców trenerzy i doradcy zbierają informacje nt. specyficznych potrzeb uczestników. Na ich podstawie przygotowywane są materiały merytoryczne, w których poruszane są zagadnienia przydatne dla osób biorących udział w projekcie oraz dla innych osób zainteresowanych tematyką edukacji włączającej.
Materiały te zamieszczamy w tej sekcji i można je bezpłatnie pobrać.
Spis treści:
🔶 Doskonalenie zawodowe nauczycieli w kontekście edukacji włączającej
🔸 Obowiązek doskonalenia zawodowego i jego finansowanie
🔸 Na co zwrócić uwagę w doskonaleniu zawodowym nauczycieli
🔶 Profil nauczyciela edukacji włączającej
🔶 Zadania nauczycieli specjalistów
🔸 Zadania psychologa – pedagoga (propozycje)
🔸 Zadania pedagoga specjalnego (propozycje)
🔶 Zestawienie aktów prawnych
🔸 Konwencje, deklaracje, strategie, komunikaty
🔸 Ustawy
🔸 Rozporządzenia
Aby wziąć udział w Projekcie, Kandydat/Kandydatka powinien/powinna:
Dołączony wzór umowy jest dokumentem do wglądu. Wypełniona umowa zostanie przesłana uczestnikowi do podpisu przez realizatora projektu.
Adres do wysyłki skanów dokumentów rekrutacyjnych: szkolenia@perceptiedukacja.pl
Nie czekaj ze swoim zgłoszeniem, nawet jeśli planujesz udział w zajęciach w późniejszym terminie.
Zarezerwuj swoje miejsce już dzisiaj!
Percepti Edukacja
ul. Zacisze 17
65-775 Zielona Góra
Tel. +48 601431060
E-mail: szkolenia@perceptiedukacja.pl
ProcessTeam sp. z o.o.
ul. Górczewska 137
01-459 Warszawa
Tel. 22 350 50 04
E-mail: biuro@processteam.pl
Adres do wysyłki skanów dokumentów rekrutacyjnych: szkolenia@perceptiedukacja.pl
Pobierz plik z podstawowymi informacjami o projekcie i idei edukacji włączającej. Informacje możesz wydrukować i powiesić w widocznym miejscu (np. pokoju nauczycielskim), żeby zachęcić innych do uczestnictwa w projekcie.
Informacje pochodzą ze strony Ministerstwa Edukacji i Nauki: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacja-wlaczajaca
Edukacja włączająca rozumiana jest jako podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne.
Edukacja ta stawia za cel wyposażenie uczniów w kompetencje niezbędne do stworzenia w przyszłości włączającego społeczeństwa, czyli społeczeństwa, w którym osoby niezależnie od różnic m.in. w stanie zdrowia, sprawności, pochodzeniu, wyznaniu są pełnoprawnymi członkami społeczności, a ich różnorodność postrzegana jest jako cenny zasób rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. To systemowe, wielowymiarowe i wielokierunkowe podejście do edukacji nastawione na dostosowanie wymagań edukacyjnych, warunków nauki
i organizacji kształcenia do potrzeb i możliwości każdego ucznia, jako pełnoprawnego uczestnika procesu kształcenia.
Szkoła ogólnodostępna to szkoła dostępna dla każdego ucznia, otwarta na jego potrzeby i możliwości, realizująca założenia edukacji włączającej. To szkoła zapewniająca każdemu uczniowi warunki do rozwoju i pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz życiu społecznym szkoły.
Włączenie to proces, który pomaga pokonywać bariery ograniczające obecność, uczestnictwo i osiągnięcia uczniów (UNESCO, 2017).
30 września 2021 r. Instytucja Pośrednicząca MEiN podpisała z firmą Percepti Grzegorz Idziak umowę o dofinansowanie projektu nr POWR.02.10.00-00-1044/21 pn. EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA – szkolenia i doradztwo dla kadr lubuskiego systemu oświaty.
Wartość umowy wynosi 1 311 656,92 zł.
Czytaj więcej