Dzisiaj, niejako w uzupełnieniu książki Radosława Kotarskiego Włam się do mózgu, którą omawiałem ostatnio, pozycja Benedicta Carey’a Jak się uczyć? Podtytuł brzmi: Zaskakująca prawda o tym, kiedy, gdzie i dlaczego uczenie się jest w ogóle możliwe.
Być może prawda, którą serwuje nam Carey, nie jest już tak bardzo zaskakująca (wiedza o uczeniu jednak się upowszechnia), ale spojrzenie na niektóre aspekty związane z edukacją, mogą jednak zadziwiać. Autor pokazuje w przekonujący sposób, że ignorancja może być cenna, a stany koncentracji na zadaniu są przeceniane. Jeśli ktoś nie ma czasu na czytanie, zapozna się z treścią książki w pigułce, czytając odpowiedzi na 11 zasadniczych pytań związanych z uczeniem się. Kotarski i Carey poruszają podobne zagadnienia, ale patrzą na nie z różnych perspektyw, tworząc pewną całość. Książka może być bardzo wartościowa dla rodziców. Może okazać się, że te wszystkie komunikaty: Siedź prosto; Skup się; Rób wszystko po kolei; należy zamienić na: Chodź; Leż; Zwisaj głową w dół; Pomyśl o niebieskich migdałach; Ucz się wszystkiego na raz!
Opracował: Piotr Bachoński
Podoba Ci się ten wpis?
Podziel się nim poprzez portal społecznościowy lub wyślij link znajomemu
Jeśli szukasz więcej inspiracji przejdź do naszego bloga.