Coraz częściej w szkołach i przedszkolach nauczyciele pracują z uczniami, którzy są bardzo różnorodni pod względem ich potrzeb edukacyjnych. Specjalne (indywidualne) potrzeby edukacyjne dotyczą nie tylko uczniów z orzeczeniami czy diagnozami, ale także uczniów szczególnie uzdolnionych lub mających trudności w nauce wynikające z problemów emocjonalnych lub środowiskowych.
Nasza placówka w latach 2021-2023 realizowała projekt pod nazwą „EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA – szkolenia i doradztwo dla kadr lubuskiego systemu oświaty”. Przeszkoliliśmy w jego ramach kilkuset nauczycieli. Edukacja włączająca oznacza możliwość korzystania ze szkoły ogólnodostępnej przez każdego ucznia. To wymaga oczywiście odpowiednich kompetencji po stronie nauczycieli, którzy z nimi pracują. Dziś nie ma jednak takiej placówki, w której nie znajdziemy uczniów lub dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, stąd wynika nieustanna potrzeba doskonalenia kompetencji z obszaru wspierania takich uczniów.
Więcej szkoleń dotyczących wspierania uczniów z trudnościami znajdziesz w kategorii Wsparcie psychologiczne