Jak rozpoznawać zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży

Na skróty

Co jest normą a co patologią w zachowaniu dzieci i młodzieży? Zachowania autodestrukcyjne – zabawa czy wołanie o pomoc? Jak wesprzeć ucznia w kryzysie?

Szkolenie pozwala zrozumieć dorosłym świat psychiki ucznia oraz dowiedzieć się jak rozpoznawać zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży oraz jak prawidłowo reagować i jakie są zasady postępowania w sytuacji ostrego kryzysu, związanego np. z depresją ucznia.

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • rozpoznaje symptomy możliwych zaburzeń psychicznych u uczniów
  • przytacza sposoby postępowania w sytuacji ostrego kryzysu psychicznego ucznia
  • konstruuje schemat rozmowy z rodzicami ucznia nt. jego zaburzeń psychicznych
  • Wiedza nt. zaburzeń psychicznych dotykających dzieci i młodzież
  • Rozpoznawanie symptomów zaburzeń psychicznych – co jest normą, a co zaburzeniem
  • Co powinno zaniepokoić nauczyciela/wychowawcę, na co zwracać szczególną uwagę
  • Postępowanie w sytuacji ostrego kryzysu psychicznego u ucznia
  • Rozmowa z rodzicami ucznia, u którego istnieje podejrzenie występowania zaburzeń
  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – do ustalenia (zależna od formy zajęć) 
  • zajęcia adresowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  • Bouras, G. Holt, Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie, 2010
  • Irena Namysłowska, Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, 2010
  • Marta Jerzak, Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość, 2018

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: