Co jest normą a co patologią w zachowaniu dzieci i młodzieży? Zachowania autodestrukcyjne – zabawa czy wołanie o pomoc? Jak wesprzeć ucznia w kryzysie?
Szkolenie pozwala zrozumieć dorosłym świat psychiki ucznia oraz dowiedzieć się jak rozpoznawać zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży oraz jak prawidłowo reagować i jakie są zasady postępowania w sytuacji ostrego kryzysu, związanego np. z depresją ucznia.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- rozpoznaje symptomy możliwych zaburzeń psychicznych u uczniów
- przytacza sposoby postępowania w sytuacji ostrego kryzysu psychicznego ucznia
- konstruuje schemat rozmowy z rodzicami ucznia nt. jego zaburzeń psychicznych
- Wiedza nt. zaburzeń psychicznych dotykających dzieci i młodzież
- Rozpoznawanie symptomów zaburzeń psychicznych – co jest normą, a co zaburzeniem
- Co powinno zaniepokoić nauczyciela/wychowawcę, na co zwracać szczególną uwagę
- Postępowanie w sytuacji ostrego kryzysu psychicznego u ucznia
- Rozmowa z rodzicami ucznia, u którego istnieje podejrzenie występowania zaburzeń
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – do ustalenia (zależna od formy zajęć)
- zajęcia adresowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raportprzygotowany na podstawie ankiet)
- Bouras, G. Holt, Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie, 2010
- Irena Namysłowska, Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, 2010
- Marta Jerzak, Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość, 2018
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: