Trudne rozmowy z rodzicami o rozwoju ich dzieci

Szkolenie online

Szkolenie dla rady pedagogicznej realizowane online w czasie rzeczywistym (live)

Nauczyciele często mówią, że rodzice stali się “trudni”. Często spotkania z nimi są ogromnym wyzwaniem: jest w nich sporo agresji, pretensji, żądań, straszenia, ale czasem też smutku i bezradności.

Głównym celem szkolenia jest poznanie i stosowanie przez nauczycieli skutecznych metod konstruktywnej komunikacji z rodzicami uczniów/wychowanków. 

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • identyfikuje postawy rodziców w kontakcie z nauczycielem oraz wskazuje ich możliwe przyczyny
  • rozpoznaje swoje emocje towarzyszące trudnym spotkaniom z rodzicami uczniów
  • wymienia techniki komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację z rodzicami uczniów oraz dobiera je do konkretnych sytuacji
  • nazywa i stosuje techniki asertywnego zachowania chroniące go przed przekraczaniem jego granic przez rozmówców
  • Co to znaczy trudne spotkanie i dlaczego tak o nim myślimy
  • Źródła obaw przed indywidualnymi spotkaniami z rodzicami
  • Sposoby na zmianę nastawienia wobec tych spotkań (rola monologu wewnętrznego, odwoływania się do pozytywnych doświadczeń, rozumienie przyczyn trudnych zachowań po stronie rodzica i po stronie nauczyciela)
  • Przyczyny występowania trudności w komunikacji z rodzicem (m.in. teoria 4 uszu von Thun’a)
  • Techniki i sposoby postępowania w trudnej sytuacji w czasie rozmowy (agresja, płacz, uporczywe milczenie rodzica)
  • Prowadzenie rozmowy przy pomocy pytań – rodzaje pytań, ich funkcja – praktyczne wykorzystywanie w rozmowie
  • Asertywna postawa nauczyciela – gdzie i jak postawić granice rodzicowi
  • Sposoby ograniczania konfliktu na rzecz poszukiwania rozwiązań

Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie ZOOM, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.*

  • czas trwania – 3-4 godzin dydaktycznych
  • uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat pracy

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, quizy itp.)

Przed szkoleniem prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

Cena szkolenia online to 1500 zł brutto

W przypadku szkoleń stacjonarnych cena bazowa to 1600 zł, ale ostateczny koszt uzgadniamy z dyrekcją placówki zamawiającej. Jest on zależny m.in. od kosztów dojazdu prowadzącego.

W szczególnych przypadkach możemy zaproponować ograniczenie liczebności grupy lub utworzenie kilku grup szkoleniowych w celu zapewnienia lepszych efektów edukacyjnych szkolenia.

Udzielamy rabatów dla:

  • niewielkich placówek (do 15 nauczycieli)
  • placówek współpracujących z nami i korzystających z innych naszych szkoleń
  • placówek, które zamawiają więcej niż jedno szkolenie
  • Frąckowiak, „Gdy rodzic staje się roszczeniowy: poradnik dla nauczycieli”, Wyd. eMPi2, 2015
  • Kupaj, W. Kresa „Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole” Warszawa 2014
  • K. McEwan, Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni lub po prostu stuknięci, WSiP, 2012
  • Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania t. 1-4, wyd. WAM,
  • Tony Stoltzfus, „Sztuka zadawania pytań w coachingu”, wyd. Aetos Media Sp. z o.o., Wrocław 2012
  • Mariola Łaguna, „Szkolenia. Jak je prowadzić…”, wyd. GWP , Gdańsk 2008
  • Agnieszka Kozak, Mariola Łaguna, „Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera”, wyd. GWP, Gdańsk 2009
  • Mariola Łaguna, Paweł Fortuna, „Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu”, wyd. GWP , Gdańsk 2009
  • Mirosław Urban, „Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia”, wyd. GWP, Gdańsk 2010
  • Paweł Fortuna, Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkoleń
  • http://szkolawspolpracy.pl/ (dostęp: 26.07.2018) – strona projektu „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” (ogólnopolski projekt systemowy Ministerstwa Edukacji Narodowej realizowany w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej od marca 2013 do czerwca 2015 roku) – na stronie znajdują się poradniki, standardy współpracy, dobre praktyki

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach “prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij:

    Share on facebook
    Share on google
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on whatsapp
    Share on email
    Share on print