Coaching, tutoring i mentoring – czym są, a czym nie są

Na skróty

Coaching, tutoring i mentoring w szkole to wciąż pojęcia nowe. Często nauczycielom trudno jest wskazać różnice między nimi. Spotyka się również wiele stereotypowych podejść do tych metod porównujących je wręcz do manipulacji.

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • rozróżnia coaching, mentoring i tutoring oraz wskazuje charakterystyczne dla nich elementy
  • wskazuje korzyści i wyzwania związane ze stosowaniem narzędzi coachingowych w pracy nauczyciela oraz uzasadnia celowość ich wykorzystania w swojej pracy
  • posługuje się kilkoma prostymi technikami wykorzystywanymi w coachingu
  • elementy coachingu, tutoringu i mentoringu – czym się różnią i jak je zastosować w pracy nauczyciela
  • nowatorskie podejścia do edukacji i indywidualizacji pracy z uczniem poprzez zastosowanie elementów coachingu, tutoringu i mentoringu
  • wpływ tych metod na jakość procesu edukacyjnego i jego efekty oraz na zachowanie uczniów
  • zasady i korzyści z tworzenia w szkole programów wykorzystujących tutoring, coaching, mentoringu
  • wybrane techniki i narzędzia stosowane w coachingu (np. formułowanie celów rozwojowych, praca pytaniami, różne modele udzielania informacji zwrotnych)

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji

  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat 

  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku) lub w podkowę
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  • Kupaj, W. Kresa „Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole” Warszawa 2014
  • Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania t. 1-4, wyd. WAM,
  • Tony Stoltzfus, „Sztuka zadawania pytań w coachingu”, wyd. Aetos Media Sp. z o.o., Wrocław 2012
  • Kordziński, „Ty – Twój najlepszy przyjaciel. Znajdź klucz do sukcesu i dołącz do grona szczęśliwych ludzi.”, wyd. Helion, 2011
  • Łukasz T. Marciniak,Sylwia Rogala-Marciniak, „Coaching Zbiór narzędzi wspierania rozwoju”, wyd. Wolters Kluwer, 2013
  • Rzycka, „Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi”, wyd. Wolters Kluwer, 2010
  • Starr, „Podręcznik coachingu. Sprawdzone techniki treningu personalnego”, wyd. Wolters Kluwer, 2015
  • S. Neale, L. Spencer-Arnell, L. Wilson, “Coaching inteligencji emocjonalnej”, wyd. Wolters Kluwer, 2016

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: