Motywacja a strategie uczenia się
Na skróty
Umiejętność motywowania uczniów do uczenia się, to ważna kompetencja nauczycielska. Jak zastąpić zewnętrzny nadzór wewnętrzną motywacją? Czy skuteczna manipulacja, to to samo, co umiejętne motywowanie?
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- Rozumie różnice między motywacją zewnętrzną a wewnętrzną
- Potrafi wykorzystać początek lekcji, by motywować uczniów
- Wie kiedy i jak wykorzystać mechanizmy motywacji zewnętrznej w procesie uczenia się
- Zna i potrafi zastosować proste techniki motywujące
- Zna i potrafi zastosować strategie uczenia się sprzyjające motywowaniu uczniów
- Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna
- Sposoby rozbudzania motywacji wewnętrznej
- Zasady wykorzystania motywacji zewnętrznej w edukacji
- Strategie uczenia się sprzyjające motywowaniu uczniów
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – do 25 osób
uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat.
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
- John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
- Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
- Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann, Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, PWN 2017
- Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair, Jak się uczymy. 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, PWN 2017
- Albert Bandura, Teoria społecznego uczenia się, PWN 2015
- Jarosław Kordziński, Szkoła uczenia się, Wolters Kluwer Polska 2018
- Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
- Sterna Danuta, OKMIKS. Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu? Warszawa 2017
- Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
- Marzena Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, 2013
- Radek Kotarki, Włam się do mózgu, 2017
- Erich Petlak, Jana Zajacowa, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
- Gerald Hüther, Uli Hauser, Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty, 2014
- Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, Warszawa 2007.
- Joanna Smolińska, Łukasz Szychowski, TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ, wyd. ELITMAT, 2011 (http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/TECHNIKI_EFEKTYWNEGO_UCZENIA_SIE.pdf – dostęp: 15.11.2017)
- Natalia Minge, Krzysztof Minge, Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2012
- Mel Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2006
- http://www.jankowskit.pl/metodyka-nauczania-i-dydaktyka/taksonomia-blooma.html(dostęp 08.09.2018)
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: