Przejdź do treści

Co zrobić, żeby uczniowie chcieli odrobić? (zadanie domowe)

Na skróty

praca domowa - obraz pokazuje dziecko z książką na głowie i otwartymi ustami

Praca domowa może przyczyniać się do rozwoju uczniów. Aby tak się stało nie powinna budzić obawy
przed negatywną oceną. Jak zatem zachęcić naszych podopiecznych do wykonywania zadań, za które nie
otrzymają oceny wyrażonej stopniem? Rozwiązaniem jest wykorzystanie podstawowych mechanizmów
rządzących ludzką motywacją, ciekawych i rozwijających technik uczenia się wykorzystujących
mechanizmy grywalizacji oraz myślenie kreatywne. Dobrowolna praca domowa to dla uczniów szansa na rozwój i naukę samodzielności.

1 kwietnia 2024 r. weszło w życie Rozporządzenie MEN z dnia 22 marca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. 

„W klasach I-III prace domowe pisemne i praktyczno-techniczne nie są zadawane – z wyjątkiem ćwiczeń pisemnych usprawniających motorykę małą – a w klasach IV-VIII prace domowe są nieobowiązkowe i nieoceniane. Zamiast oceny, uczeń uzyskuje od nauczyciela informację zwrotną na temat poprawności i jakości wykonanej pracy.” (zob. informację na stronie MEN plus informatory dla klas 1-3 i klas 4-8)

 

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

Cel ogólny: nabycie przez nauczycieli kompetencji w zakresie motywowania uczniów do pracy własnej,  w tym wykonywania nieobowiązkowych prac domowych

Cele szczegółowe

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:

  • wykorzysta podstawowe mechanizmy motywowania) w celu zachęcenia uczniów do wykonywania prac domowych
  • wykorzysta zadania kreatywne, które spowodują, że praca domowa nie będzie zwykłą szkolną rutyną, lecz ciekawym wyzwaniem
  • uczyni zadania domowe elementami wciągających gier edukacyjnych, przy których uczniowie będą się bawić i uczyć jednocześnie
  • wykorzysta założenia lekcji odwróconej, TIK (w tym sztuczną inteligencję) w pracy domowej uczniów
  • praca domowa wykorzystująca podstawowe mechanizmy motywowania (autonomia, dążenie do mistrzostwa)
  • pozytywna presja społeczna jako motywator w pracy domowej
  • techniki pracy bazujące na rozbudzaniu emocji (kłamca idealny, konferencja prasowa)
  • myślenie kreatywne i pytajne w zadaniach domowych (dwie rundki; kolor – symbol – obraz)
  • mechanizmy grywalizacji w zadaniach domowych (zadanie jako element gry, przygotowanie do gry)
  • sztuczna inteligencja (AI) w pracy własnej uczniów

Podczas szkolenia poznacie:

  • techniki pracy – 18
  • sposoby pracy – 12
  • przykłady – 22

Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub online w wirtualnym pokoju na platformie Google Meet, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.*

  • czas trwania – 4-6 godzin dydaktycznych (do uzgodnienia)
  • uczestnikami mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat pracy

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, quizy itp.)

Przed szkoleniem w wersji online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia w wersji online wykorzystujemy przede wszystkim platformę Google Meet*.
 
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams, ZOOM). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: