Trudne rozmowy z rodzicami o rozwoju ich dzieci
Na skróty
Nauczyciele często mówią, że rodzice stali się „trudni”. Często spotkania z nimi są ogromnym wyzwaniem: jest w nich sporo agresji, pretensji, żądań, straszenia, ale czasem też smutku i bezradności.
Głównym celem szkolenia jest poznanie i stosowanie przez nauczycieli skutecznych metod konstruktywnej komunikacji z rodzicami uczniów/wychowanków.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- identyfikuje postawy rodziców w kontakcie z nauczycielem oraz wskazuje ich możliwe przyczyny
- rozpoznaje swoje emocje towarzyszące trudnym spotkaniom z rodzicami uczniów
- wymienia techniki komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację z rodzicami uczniów oraz dobiera je do konkretnych sytuacji
- nazywa i stosuje techniki asertywnego zachowania chroniące go przed przekraczaniem jego granic przez rozmówców
- Co to znaczy trudne spotkanie i dlaczego tak o nim myślimy
- Źródła obaw przed indywidualnymi spotkaniami z rodzicami
- Sposoby na zmianę nastawienia wobec tych spotkań (rola monologu wewnętrznego, odwoływania się do pozytywnych doświadczeń, rozumienie przyczyn trudnych zachowań po stronie rodzica i po stronie nauczyciela)
- Przyczyny występowania trudności w komunikacji z rodzicem (m.in. teoria 4 uszu von Thun’a)
- Techniki i sposoby postępowania w trudnej sytuacji w czasie rozmowy (agresja, płacz, uporczywe milczenie rodzica)
- Prowadzenie rozmowy przy pomocy pytań – rodzaje pytań, ich funkcja – praktyczne wykorzystywanie w rozmowie
- Asertywna postawa nauczyciela – gdzie i jak postawić granice rodzicowi
- Sposoby ograniczania konfliktu na rzecz poszukiwania rozwiązań
Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie ZOOM, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.*
- czas trwania – 3-4 godzin dydaktycznych
- uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat pracy
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, quizy itp.)
Przed szkoleniem prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
Cena szkolenia online to 1700 zł brutto
W przypadku szkoleń stacjonarnych cena bazowa to 1900 zł, ale ostateczny koszt uzgadniamy z dyrekcją placówki zamawiającej. Jest on zależny m.in. od kosztów dojazdu prowadzącego.
W szczególnych przypadkach możemy zaproponować ograniczenie liczebności grupy lub utworzenie kilku grup szkoleniowych w celu zapewnienia lepszych efektów edukacyjnych szkolenia.
Udzielamy rabatów dla:
- niewielkich placówek (do 15 nauczycieli)
- placówek współpracujących z nami i korzystających z innych naszych szkoleń
- placówek, które zamawiają więcej niż jedno szkolenie7
- Frąckowiak, „Gdy rodzic staje się roszczeniowy: poradnik dla nauczycieli”, Wyd. eMPi2, 2015
- Kupaj, W. Kresa „Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole” Warszawa 2014
- K. McEwan, Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni lub po prostu stuknięci, WSiP, 2012
- Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania t. 1-4, wyd. WAM,
- Tony Stoltzfus, „Sztuka zadawania pytań w coachingu”, wyd. Aetos Media Sp. z o.o., Wrocław 2012
- Mariola Łaguna, „Szkolenia. Jak je prowadzić…”, wyd. GWP , Gdańsk 2008
- Agnieszka Kozak, Mariola Łaguna, „Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera”, wyd. GWP, Gdańsk 2009
- Mariola Łaguna, Paweł Fortuna, „Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu”, wyd. GWP , Gdańsk 2009
- Mirosław Urban, „Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia”, wyd. GWP, Gdańsk 2010
- Paweł Fortuna, Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkoleń
- http://szkolawspolpracy.pl/ (dostęp: 26.07.2018) – strona projektu „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” (ogólnopolski projekt systemowy Ministerstwa Edukacji Narodowej realizowany w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej od marca 2013 do czerwca 2015 roku) – na stronie znajdują się poradniki, standardy współpracy, dobre praktyki
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Sprawdź również nasz kurs online
Kurs online "Trudne rozmowy z rodzicami uczniów" do samodzielnego uczenia się w dowolnym czasie. Można go wykupić dla pojedynczego uczestnika, dla rady pedagogicznej lub jej części.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: