Rozmowa z grupą
Na skróty |
Jako nauczyciel czy dyrektor często stajesz przed grupą dorosłych: rodziców uczniów lub innych nauczycieli. Prowadzić przed nimi monolog to zazwyczaj żadna sztuka. Wyzwaniem może być zachęcenie ich do rozmowy z Tobą i innymi uczestnikami spotkania oraz zarządzanie tą rozmową w sposób, który prowadzi do konstruktywnych wniosków i uwzględnia potrzeby wszystkich stron.
Jak często podczas spotkań/zebrań, które prowadzisz ludzie prawie wcale nie zabierają głosu? Jak często po Twoim pytaniu do grupy wszyscy spuszczają wzrok w nadziei, że nie będą musieli odpowiadać? Jak często z niecierpliwością czekają na koniec spotkania? Jak często wrzucają na forum swój temat burząc porządek spotkania/zebrania?
Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy jak prowadzić spotkanie z grupą, żeby było ono konstruktywną rozmową. Pokazujemy i ćwiczymy zachęcanie ludzi do zabrania głosu, moderowanie burzliwej dyskusji, utrzymywanie kontroli nad spotkaniem.
Cele
Cel ogólny:
– zwiększenie kompetencji w zakresie prowadzenie spotkań grupowych
Cele szczegółowe – uczestnik po szkoleniu:
– projektuje spotkanie/zebranie w sposób wzmacniający dobrą komunikację
– stosuje techniki pozwalające na moderowanie dyskusji (przydzielanie głosu, zachęcanie do wypowiedzi, porządkowanie wypowiedzi uczestników)
– wprowadza adekwatne rozwiązania w sytuacjach trudnych (różnica zdań, silne emocje, brak zaangażowania)
– aranżuje przestrzeń spotkania w sposób zachęcający do konstruktywnej rozmowy
– świadomie wykorzystuje postawę ciała i przestrzeń do zarządzania dyskusją w grupie
Treści
– projektowanie komunikacji podczas zebrań/spotkań
– skuteczne moderowanie dyskusji (przydzielanie głosu, porządkowanie wypowiedzi, zachęcanie do wypowiedzi)
– sposoby zachęcania do zabrania głosu
– postępowanie w sytuacjach trudnych (różnica zdań, silne emocje, brak zaangażowania)
– aranżacja przestrzeni wspierająca komunikację
– postawa prowadzącego spotkanie jako narzędzie kierowania rozmową w grupie
Podczas szkolenia bazujemy na autentycznych przypadkach i sytuacjach.
Forma zajęć i kwestie organizacyjne
szkolenie/warsztat dla rady pedagogicznej lub innej grupy uczestników
- czas trwania – 4-6 godzin dydaktycznych
- optymalna grupa uczestników – 20 osób (może być większa po indywidualnych ustaleniach)
- warunki techniczne:
- sala z możliwością przestawiania stolików i krzeseł
- projektor multimedialny
- sposób ewaluacji: ankieta lub rozmowa podsumowująca
Kontakt w sprawie szkolenia:
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
udostępnij: