Przejdź do treści

Rozmowa trudna

Na skróty |

Trudna rozmowa to taka, w której np. musisz zmierzyć się z krytyką, atakiem lub unikami rozmówcy. Pojawiają się wówczas silne emocje w Tobie i w Twoim rozmówcy. Możesz chcieć unikać takiej rozmowy. A kiedy do niej dojdzie możesz wtedy stracić nad nią kontrolę i chcieć ją szybko zakończyć (uciec). Może pojawić się chęć, aby rozmówcę zaatakować np. ośmieszyć go, zawstydzić, postraszyć, przekrzyczeć. Takim rozmówcą może być rodzic Twojego ucznia, Twój kolega z pracy, przełożony lub podwładny.

Jak często po takiej rozmowie, kiedy opadną emocje czujesz rozczarowanie, że nie powiedziałeś/aś wszystkiego lub że można było zareagować inaczej? Na ile trudne rozmowy przekładają się na późniejsze trudne relacje z Twoimi rozmówcami? Jak często czujesz lęk przed spotkaniami z osobami, które uważasz za „trudne”? Jak często żałujesz, że Twoja funkcja nie pozwala na to, żeby naprawdę powiedzieć, co myślisz o rozmówcy?

Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy zachowanie w trudnych sytuacjach bazując na autentycznych przypadkach i sytuacjach.

Cel ogólny:

– zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie radzenia sobie w czasie trudnej rozmowy

Cele szczegółowe – uczestnik po szkoleniu:

– reaguje na krytykę i atak w sposób asertywny (nie ucieka i nie atakuje rozmówcy)

– podaje przykłady metod wyciszania emocji własnych i rozmówcy

– jest świadomy własnych przekonań i ich wpływu na postrzeganie rozmówcy i na sposób prowadzenia rozmowy

– stopniuje interwencje podczas trudnej rozmowy i dobiera je adekwatnie do sytuacji

– świadomie stawia granice rozmówcy podczas trudnej rozmowy

– reagowanie na atak i krytykę

– wyciszanie emocji własnych i rozmówcy

– praca z własnymi przekonaniami

– drabinka interwencji i stawianie granic

Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy zachowanie w trudnych sytuacjach bazując na autentycznych przypadkach i sytuacjach.

szkolenie/warsztat dla rady pedagogicznej lub innej grupy uczestników

  • czas trwania – 4-6 godzin dydaktycznych
  • optymalna grupa uczestników – 20 osób (może być większa po indywidualnych ustaleniach)
  • warunki techniczne:
    • sala z możliwością przestawiania stolików i krzeseł
    • projektor multimedialny
  • sposób ewaluacji: ankieta lub rozmowa podsumowująca

Kontakt w sprawie szkolenia:

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

udostępnij: