Rozmowa trudna
Na skróty |
Trudna rozmowa to taka, w której np. musisz zmierzyć się z krytyką, atakiem lub unikami rozmówcy. Pojawiają się wówczas silne emocje w Tobie i w Twoim rozmówcy. Możesz chcieć unikać takiej rozmowy. A kiedy do niej dojdzie możesz wtedy stracić nad nią kontrolę i chcieć ją szybko zakończyć (uciec). Może pojawić się chęć, aby rozmówcę zaatakować np. ośmieszyć go, zawstydzić, postraszyć, przekrzyczeć. Takim rozmówcą może być rodzic Twojego ucznia, Twój kolega z pracy, przełożony lub podwładny.
Jak często po takiej rozmowie, kiedy opadną emocje czujesz rozczarowanie, że nie powiedziałeś/aś wszystkiego lub że można było zareagować inaczej? Na ile trudne rozmowy przekładają się na późniejsze trudne relacje z Twoimi rozmówcami? Jak często czujesz lęk przed spotkaniami z osobami, które uważasz za „trudne”? Jak często żałujesz, że Twoja funkcja nie pozwala na to, żeby naprawdę powiedzieć, co myślisz o rozmówcy?
Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy zachowanie w trudnych sytuacjach bazując na autentycznych przypadkach i sytuacjach.
Cele
Cel ogólny:
– zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie radzenia sobie w czasie trudnej rozmowy
Cele szczegółowe – uczestnik po szkoleniu:
– reaguje na krytykę i atak w sposób asertywny (nie ucieka i nie atakuje rozmówcy)
– podaje przykłady metod wyciszania emocji własnych i rozmówcy
– jest świadomy własnych przekonań i ich wpływu na postrzeganie rozmówcy i na sposób prowadzenia rozmowy
– stopniuje interwencje podczas trudnej rozmowy i dobiera je adekwatnie do sytuacji
– świadomie stawia granice rozmówcy podczas trudnej rozmowy
Treści
– reagowanie na atak i krytykę
– wyciszanie emocji własnych i rozmówcy
– praca z własnymi przekonaniami
– drabinka interwencji i stawianie granic
Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy zachowanie w trudnych sytuacjach bazując na autentycznych przypadkach i sytuacjach.
Forma zajęć i kwestie organizacyjne
szkolenie/warsztat dla rady pedagogicznej lub innej grupy uczestników
- czas trwania – 4-6 godzin dydaktycznych
- optymalna grupa uczestników – 20 osób (może być większa po indywidualnych ustaleniach)
- warunki techniczne:
- sala z możliwością przestawiania stolików i krzeseł
- projektor multimedialny
- sposób ewaluacji: ankieta lub rozmowa podsumowująca
Kontakt w sprawie szkolenia:
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
udostępnij: