Rozmowa budująca relacje
Na skróty |
Kluczem do sukcesu w rozmowie jest zbudowanie odpowiedniej relacji z rozmówcą. Podstawą budowania takiej relacji leży zaufanie, które powstaje głównie poprzez świadome kreowanie własnego wizerunku w oczach odbiorcy. Wizerunek ten powinien być adekwatny do Twojej roli zawodowej i sytuacji, w której prowadzona jest rozmowa oraz pokazywać, że potrafisz z otwartością i empatią słuchać swojego rozmówcy. Sprawdzi się to m.in. w rozmowie nauczyciel-rodzic, przełożony-podwładny, czy kolega-kolega.
Jak często Twoi rozmówcy kwestionują Twoje kompetencje? Jak często nie mówią Ci całej prawdy w obawie, że utrudni im to osiągnięcie własnych celów? Jak często próbują wymóc na Tobie decyzje bez odkrywania kart? Jak często unikają otwartej rozmowy? Czy potrafisz okazać empatię i uważnie słuchać osoby, która jest dla Ciebie trudnym rozmówcą?
Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy jak świadomie kreować własny wizerunek w oczach rozmówcy, okazywać empatię, autentycznie słuchać i budować zaufanie.
Cele
Cel ogólny:
– zwiększenie kompetencji w zakresie budowania relacji opartej na świadomym budowaniu wizerunku, empatii i autentycznym słuchaniu
Cele szczegółowe – uczestnik po szkoleniu:
– określa swój pożądany wizerunek w oczach rozmówcy w zależności od kontekstu i jego roli/funkcji
– stosuje techniki pozwalające na świadome kreowanie własnego wizerunku
– wykorzystuje techniki wzmacniające zaufanie rozmówcy
– okazuje rozmówcy empatię i autentyczne słuchanie
– jest świadomy własnego stylu komunikacyjnego i wykorzystuje go podczas rozmowy do budowania relacji z rozmówcą
– dostrzega i uwzględnia różnice w stylach komunikacji różnych rozmówców
Treści
– budowanie relacji opartej na zaufaniu
– umiejętność prawdziwego słuchania
– docenianie i wzmacnianie rozmówcy
– okazywanie empatii rozmówcy
– świadome kreowanie własnego wizerunku
– uwzględnianie różnic komunikacyjnych
Podczas szkolenia bazujemy na autentycznych przypadkach i sytuacjach.
Forma zajęć i kwestie organizacyjne
szkolenie/warsztat dla rady pedagogicznej lub innej grupy uczestników
- czas trwania – 4-6 godzin dydaktycznych
- optymalna grupa uczestników – 20 osób (może być większa po indywidualnych ustaleniach)
- warunki techniczne:
- sala z możliwością przestawiania stolików i krzeseł
- projektor multimedialny
- sposób ewaluacji: ankieta lub rozmowa podsumowująca
Kontakt w sprawie szkolenia:
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
udostępnij: