Przejdź do treści

Rozmowa budująca relacje

Na skróty |

Kluczem do sukcesu w rozmowie jest zbudowanie odpowiedniej relacji z rozmówcą. Podstawą budowania takiej relacji leży zaufanie, które powstaje głównie poprzez świadome kreowanie własnego wizerunku w oczach odbiorcy. Wizerunek ten powinien być adekwatny do Twojej roli zawodowej i sytuacji, w której prowadzona jest rozmowa oraz pokazywać, że potrafisz z otwartością i empatią słuchać swojego rozmówcy. Sprawdzi się to m.in. w rozmowie nauczyciel-rodzic, przełożony-podwładny, czy kolega-kolega.

Jak często Twoi rozmówcy kwestionują Twoje kompetencje? Jak często nie mówią Ci całej prawdy w obawie, że utrudni im to osiągnięcie własnych celów? Jak często próbują wymóc na Tobie decyzje bez odkrywania kart? Jak często unikają otwartej rozmowy? Czy potrafisz okazać empatię i uważnie słuchać osoby, która jest dla Ciebie trudnym rozmówcą?

Podczas szkolenia przede wszystkim trenujemy jak świadomie kreować własny wizerunek w oczach rozmówcy, okazywać empatię, autentycznie słuchać i budować zaufanie.

Cel ogólny:

– zwiększenie kompetencji w zakresie budowania relacji opartej na świadomym budowaniu wizerunku, empatii i autentycznym słuchaniu

Cele szczegółowe – uczestnik po szkoleniu:

– określa swój pożądany wizerunek w oczach rozmówcy w zależności od kontekstu i jego roli/funkcji 

– stosuje techniki pozwalające na świadome kreowanie własnego wizerunku

– wykorzystuje techniki wzmacniające zaufanie rozmówcy

– okazuje rozmówcy empatię i autentyczne słuchanie

– jest świadomy własnego stylu komunikacyjnego i wykorzystuje go podczas rozmowy do budowania relacji z rozmówcą

– dostrzega i uwzględnia różnice w stylach komunikacji różnych rozmówców

– budowanie relacji opartej na zaufaniu

– umiejętność prawdziwego słuchania

– docenianie i wzmacnianie rozmówcy

– okazywanie empatii rozmówcy

– świadome kreowanie własnego wizerunku

– uwzględnianie różnic komunikacyjnych

Podczas szkolenia bazujemy na autentycznych przypadkach i sytuacjach.

szkolenie/warsztat dla rady pedagogicznej lub innej grupy uczestników

  • czas trwania – 4-6 godzin dydaktycznych
  • optymalna grupa uczestników – 20 osób (może być większa po indywidualnych ustaleniach)
  • warunki techniczne:
    • sala z możliwością przestawiania stolików i krzeseł
    • projektor multimedialny
  • sposób ewaluacji: ankieta lub rozmowa podsumowująca

Kontakt w sprawie szkolenia:

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

udostępnij: