Przejdź do treści

Jak wspierać talenty i uzdolnienia uczniów?

Na skróty |

Co to znaczy uczeń zdolny? Czym są talenty uczniów? Jak rozpoznać uzdolnienia ucznia? Jakie talenty i uzdolnienia uczniów mogą/powinny być rozwijane w szkole? To pytania, które zadaje sobie wielu nauczycieli. Często szkolna rutyna utrudnia wspieranie uzdolnień i talentów uczniów, zwłaszcza kiedy wykraczają one poza ramy szkolnych przedmiotów. Na naszym szkoleniu pokazujemy jak diagnozować i wspierać talenty i uzdolnienia uczniów.

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

Cel ogólny:

– nabycie przez nauczycieli kompetencji w zakresie organizowania efektywnej pracy z uczniami uzdolnionymi

Cele szczegółowe – uczestnik po szkoleniu:

– rozpoznaje uzdolnienia uczniów

 – wykorzystuje narzędzia diagnozowania uzdolnień uczniów

 – organizuje pracę z uczniem zdolnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa

 – rozwija uzdolnienia uczniów w czasie codziennej pracy na lekcji

 – wykorzystuje techniki myślenia pytajnego, krytycznego, kreatywnego w czasie pracy z uczniami zdolnymi

 

– charakterystyka ucznia uzdolnionego

– rozpoznawanie i diagnozowanie uzdolnień

– narzędzia diagnozowania uzdolnień

– praca z uczniem zdolnym w przepisach prawa

– wybrane techniki pracy z uczniem zdolnym (notatki Cornella; torty kategorii, konferencja prasowa)

– techniki myślenia krytycznego w pracy z uczniem zdolnym (kolor, symbol, obraz; most)

– techniki myślenia pytajnego w pracy z uczniem zdolnym (widzieć, myśleć, dziwić się; myśleć, zastanawiać się, odkrywać)

 

wykład, dyskusja, praca indywidualna i zespołowa

  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych (najlepiej grupy jednorodne)
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoły ustawione w podkowę lub wyspy po 5-6 osób
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raportprzygotowany na podstawie ankiet)
  •  

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę Google Meet (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).

Kontakt w sprawie szkolenia:

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

udostępnij: