Praca z zachowaniem trudnym u dziecka ze spektrum autyzmu
Na skróty:
Praca z dziećmi ze spektrum autyzmu jest wymagająca. Nauczyciel często spotyka się z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami takich dzieci. Naucz się jak pracować nad takimi zachowaniami przy wykorzystaniu elementów terapii behawioralnej.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
To szkolenie jest realizowane we współpracy z naszym partnerem Fundacją Pomocy Dzieciom SI-GMA, która specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w placówkach, które prowadzi.
CEL OGÓLNY:
– Nabycie umiejętności pracy nad zachowaniem niepożądanym przy wykorzystaniu elementów terapii behawioralnej.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
– zna podstawowe założenia terapii behawioralnej
– rozumie konieczność dostarczania dziecku motywacji zewnętrznych
– wie, jak rozpoznać potrzeby dziecka i wdrożyć odpowiedni system wzmocnień
– wie, na czym polega modyfikowanie bodźców poprzedzających i konsekwencji w pracy nad zachowaniem
– zna założenie stosowanej analizy ABC zachowania i potrafi ją zastosować podczas pracy z zachowaniem
- Terapia behawioralna w pigułce
– podstawowe założenia terapii behawioralnej. Modyfikowanie zachowania za pomocą funkcjonalnej analizy zachowania.
– przyczyny pojawiania się zachowań trudnych, czyli ocena funkcjonalna w stosowanej analizie zachowania
– system wzmocnień - ABC – jak zmienić środowisko, aby zmienić zachowanie
– kontrola bodźcowa i modyfikowanie konsekwencji czyli sposoby redukowania zachowań niepożądanych
– nasycanie, wygaszanie, kontrakty i plany jako skuteczne metody pracy nad trudnymi zachowaniami
Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie Google Meet, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.
- czas trwania – 4-5 godzin dydaktycznych
- szczegółowy zakres szkolenia i czas trwania ustalany jest z dyrektorem szkoły lub osobą odpowiedzialną za szkolenia w placówce
- uczestnikami mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, nazywanie i weryfikowanie własnych odczuć i przekonań itp.)
Po wcześniejszym uzgodnieniu szkolenie może zostać podzielone na dwie części: szkoleniową i konsultacyjną. Podczas pierwszej z nich nauczyciele biorą udział w tradycyjnym szkoleniu/warsztacie. Podczas drugiej mogą w małych grupach lub indywidualnie konsultować z osobą prowadzącą swoje osobiste wyzwania związane z pracą z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: