Uniwersalne projektowanie w edukacji (UDL)
Na skróty:
Praca w coraz bardziej zróżnicowanym środowisku uczniowskim jest dla nauczycieli prawdziwym wyzwaniem. Z drugiej strony, dzisiaj każdy uczeń ma naprawdę swoje własne potrzeby edukacyjne. Uniwersalne projektowanie w edukacji (ang. UDL – Universal design for learning)jest podejściem edukacyjnym, które pozwala w czasie jednej lekcji zaspokajać różnorodne potrzeby uczniów i wykorzystywać ich indywidualny potencjał. Opiera się ono na projektowaniu i stosowaniu aktywności i materiałów edukacyjnych, które będą dostępne i przystępne dla każdego ucznia.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
Cel ogólny
nabycie przez nauczycieli kompetencji związanych z wykorzystaniem w codziennej pracy w klasie zróżnicowanej zasad uniwersalnego projektowania zapewniających pełne uczestnictwo uczniom z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi
Cele szczegółowe
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
– analizuje zasady uniwersalnego projektowania w kontekście swojej pracy z uczniami
– przygotowuje materiały edukacyjne zapewniające dostępność percepcyjną wszystkim uczniom
– wykorzystuje w pracy wiele sposobów prezentowania treści edukacyjnych, zapewniając uczestnictwo w zajęciach wszystkim uczniom
– organizuje różne formy aktywności związane z uczeniem się, pozwalając na zaprezentowanie swoich kompetencji uczniom z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi
– wspomaga uczniów w ocenie ich postępów edukacyjnych
– zasady uniwersalnego projektowania: dostępność, elastyczność, intuicyjność, łatwość w użyciu
– materiały edukacyjne zapewniające indywidualizację pracy z uczniami – przekaz wielokanałowy
– projektowanie różnych form aktywności zapewniających pełne uczestnictwo uczniom z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi
– różne sposoby prezentowania wiedzy przez uczniów: motywowanie, widoczne uczenie się
– wspieranie uczniów w ocenie ich postępów edukacyjnych
Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie Google Meet, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.*
- czas trwania – 4-5 godzin dydaktycznych
- szczegółowy zakres szkolenia i czas trwania ustalany jest z dyrektorem szkoły lub osobą odpowiedzialną za szkolenia w placówce
- uczestnikami mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, nazywanie i weryfikowanie własnych odczuć i przekonań itp.)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: