Kształtowanie nowych umiejętności samoobsługowych
Na skróty:
Kształtowanie nowych umiejętności samoobsługowych u dzieci ze spektrum autyzmu wymaga cierpliwego i umiejętnego podejścia nauczyciela. Naucz się jak motywować, wymagać i kształtować te umiejętności. Motywowanie i kontrola poleceniowa pomogą dzieciom ze spektrum autyzmu w rozwijaniu ich umiejętności samoobsługowych.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
To szkolenie jest realizowane we współpracy z naszym partnerem Fundacją Pomocy Dzieciom SI-GMA, która specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w placówkach, które prowadzi.
CEL OGÓLNY:
– Nabycie umiejętności kształtowania samodzielności u dzieci ze spektrum autyzmu.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
– wie jak kształtować nowe umiejętności samoobsługowe
– potrafi rozbić umiejętność docelową na kroki
– zna rodzaje podpowiedzi
– zna kolejność wycofywania podpowiedzi
- Motywuj, wymagaj, kształtuj
– etapy kształtowania nowych umiejętności
– rozbicie umiejętności docelowej na kroki czyli nauka łańcucha zachowań
– nauka łańcucha zachowań od początku i od końca
– dokumentowanie nabywanej umiejętności - Podpowiadaj, ale nie wyręczaj
– rodzaje i formy podpowiedzi
– stopniowe wycofywanie podpowiedzi podczas nauki aktywności
– plany aktywności
– modelowanie
Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie Google Meet, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.
- czas trwania – 4-5 godzin dydaktycznych
- szczegółowy zakres szkolenia i czas trwania ustalany jest z dyrektorem szkoły lub osobą odpowiedzialną za szkolenia w placówce
- uczestnikami mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, nazywanie i weryfikowanie własnych odczuć i przekonań itp.)
Po wcześniejszym uzgodnieniu szkolenie może zostać podzielone na dwie części: szkoleniową i konsultacyjną. Podczas pierwszej z nich nauczyciele biorą udział w tradycyjnym szkoleniu/warsztacie. Podczas drugiej mogą w małych grupach lub indywidualnie konsultować z osobą prowadzącą swoje osobiste wyzwania związane z pracą z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: