Komunikacja wspomagająca i alternatywna
Na skróty
Komunikacja wspomagająca i alternatywna, czyli jak wspierać komunikację dzieci mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Zagadnienie ważne, ponieważ coraz częściej nauczyciele pracują z dziećmi, które mają ograniczenia związane z komunikacją werbalną. Poznaj różne rodzaje komunikacji: PECS, Komunikator MÓWik, gesty Makatonu itp.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
To szkolenie jest realizowane we współpracy z naszym partnerem Fundacją Pomocy Dzieciom SI-GMA, która specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w placówkach, które prowadzi.
CEL OGÓLNY:
– Nabycie umiejętności wprowadzania komunikacji osobom mającym trudności w werbalnym porozumiewaniu się
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
– wie, czym jest indywidualny system komunikacji
– wie, jak rozpoznać podstawowe potrzeby dziecka i wynikające z tego potrzeby komunikacyjne
– wie, jak określić wzmocnienia motywujące dziecko do podjęcia komunikacji
– zna rodzaje komunikacji, takie jak: PECS, Komunikator MÓWik, gesty Makatonu itp.
– ma wiedzę dotyczącą poszczególnych poziomów wprowadzania komunikacji PECS
- Komunikacja sposobem na rozwijanie umiejętności społecznych.
– Czym jest komunikacja wspomagająca i alternatywna. Różnice wynikające z indywidualnych potrzeb i umiejętności komunikacyjnych
– Formułowanie i wyrażanie własnych potrzeb, uczuć i myśli jako możliwość budowania relacji i kontaktów społecznych - Każdy ma inne możliwości i potrzeby, czyli budowanie indywidualnego systemu komunikacyjnego.
– Rodzaje komunikacji wspomagającej i alternatywnej
– Etapy wprowadzania komunikacji
– Wzmacnianie jako integralna część wprowadzania komunikacji alternatywnej
Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie Google Meet, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.
- czas trwania – 3-6 godzin dydaktycznych (najczęściej 4 godziny dyd.)
- szczegółowy zakres szkolenia i czas trwania ustalany jest z dyrektorem szkoły lub osobą odpowiedzialną za szkolenia w placówce
- uczestnikami mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, nazywanie i weryfikowanie własnych odczuć i przekonań itp.)
Po wcześniejszym uzgodnieniu szkolenie może zostać podzielone na dwie części: szkoleniową i konsultacyjną. Podczas pierwszej z nich nauczyciele biorą udział w tradycyjnym szkoleniu/warsztacie. Podczas drugiej mogą w małych grupach lub indywidualnie konsultować z osobą prowadzącą swoje osobiste wyzwania związane z pracą z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: