Uczymy pisania
Na skróty
Sprawne posługiwanie się językiem w formie pisanej jest ważną kompetencją współczesnego człowieka. Szkolenie „Uczymy pisania” to okazja do poznania przez nauczycieli sposobów pracy z uczniami, dzięki którym rozwiną swoją pisarską kreatywność, nauczą się różnych form wypowiedzi pisanej, odkryją swoje pisarskie uzdolnienia.
Umiejętność rozumienia i tworzenia informacji to zdolność identyfikowania, rozumienia, wyrażania, tworzenia i interpretowania pojęć, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie, przy wykorzystaniu obrazów, dźwięków i materiałów cyfrowych
we wszystkich dziedzinach i kontekstach.
(„kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji” w zaleceniach Rady Unii Europejskiej z 22 maja 2018 r. )
Szkolenie jest częścią programu rozwojowego dla nauczycieli języka polskiego. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.
Ze względu na to, że szkolenie jest adresowane do nauczycieli jednego przedmiotu proponujemy jego realizację w ramach usługi MULTIGRONO (grupa szkoleniowa złożona z nauczycieli kilku zaprzyjaźnionych szkół)
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- rozwija pisarską kreatywność uczniów
- rozwija umiejętności pisarskie uczniów poprzez zabawę
- doskonali umiejętności redagowania przez uczniów szkolnych form wypowiedzi: streszczenie, opis, opis sytuacji, charakterystyka,
- rozwija uzdolnienia pisarskie uczniów
- pisarska rozgrzewka
- trening pisarskiej kreatywności w czterech krokach: przełamywanie barier, nowa perspektywa, skojarzenia, przekształcenia
- sposoby na „opornych”
- metafory i analogie w tekstach uczniowskich
- opis, opis sytuacji
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 6 godzin dydaktycznych
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- uczestnikami mogą być nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
- Kuziak, Jak pisać. Warszawa 2005
- Kuziak, S. Rzepczyński, Sztuka pisania po polsku. Poradnik praktyczny. Warszawa 2008
- Bortnowski, Przewodnik po sztuce uczenia literatury. Warszawa 2005
- Bortnowski, Jak zmienić polonistykę szkolną? Warszawa 2009.
- Biernacka, S. Bortnowski, Scenariusze przekorne i prawie niemożliwe. Warszawa 2013
- Bortnowski, Jak uczyć poezji? Warszawa 1988
- Nosowska, Wiersze w pytaniach i odpowiedziach. Warszawa 2010
- Tomczyk, Trener. Jak czytać wiersze i oglądać obrazy. Warszawa 2010
- Wiśniewska-Olejnik, Wiersze na sznurku do prania, czyli o niekonwencjonalnych sposobach omawiania poezji. „Polonistyka” 4/2018 (25)
- Zakrzewska-Okrojek, Puść „oczko” poezji, czyli o 21 pomysłach na twórcze i kreatywne lekcje języka polskiego z wierszem na pierwszym planie. „Polonistyka” 4/2018 (25)
- Egzamin ósmoklasity. Vademecum nauczyciela. Język polski. Warszawa 2018
- Turlane lekcje, czyli kostki na polskim. 20 pomysłów na niezwykłe lekcje języka polskiego. Praca zbiorowa. Kwiecień 2018 (publikacja internetowa)
- Kotarski, Włam się do mózgu. Warszawa 2017
- Biela, Trening Kreatywności. Warszawa 2014
- Sadkowski, Grywalizacja! Zrób to sam. Poradnik. Warszawa 2014
- Tkaczyk, Grywalizacja. Warszawa 2012
- J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania. Warszawa 2012
- Schmidt, Trening kreatywności. Gliwice 2008
- Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczenie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń 2013
- de Bono, Myślenie lateralne. Warszawa 2015
- Pitter, E. R. hubbell, M. Kuhn, Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. Warszawa 2015
- Knapik, I. Sznicer-Gałkowska, Lekturowe (wy)bryki. Scenariusze lekcji języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Poznań 2002
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: