Jak rozwijać kompetencje kluczowe uczniów – PLANOWANIE
Na skróty
Warsztat polega na poznaniu i wspólnym planowaniu przez nauczycieli działań, które będą realizowane w szkole i dzięki którym nauczyciele będą lepiej rozwijać kompetencje kluczowe uczniów w wybranym obszarze.
Optymalnym rozwiązaniem jest połączenie tego warsztatu z warsztatem diagnostycznym, który pozwala lepiej zrozumieć znaczenie kompetencji kluczowych dla rozwoju ucznia i pomaga zidentyfikować bariery stojące przed takim rozwojem.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- wskazuje powiązania kompetencji kluczowych z podstawą programową i innymi dokumentami oświatowymi
- określa, jakie kompetencje kluczowe powinien posiadać uczeń na końcu etapu edukacyjnego
- wskazuje sposoby, jakimi nauczyciele mogą kształtować kompetencje kluczowe uczniów na różnych przedmiotach i w sytuacjach pozalekcyjnych
- przygotowuje i realizuje programy nauczania rozwijające kompetencje kluczowe uczniów
- wybiera takie formy pracy, które rozwijają kompetencje kluczowe uczniów
- współpracuje z innymi nauczycielami w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów
- kompetencje kluczowe (wybrana kompetencja) w podstawie programowej i innych dokumentach oświatowych
- model absolwenta/ucznia kończącego etap edukacyjny wyposażonego w kompetencje kluczowe (wybraną kompetencję)
- sposoby rozwijania kompetencji kluczowych (wybranej kompetencji) uczniów
- kompetencje kluczowe w programach nauczania
- rozwijanie kompetencji kluczowych w sytuacjach pozalekcyjnych
- procesowe wspomaganie szkoły w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych
- planowanie spójnych działań na poziomie szkoły zmierzających do rozwijania kompetencji kluczowych (wybranej kompetencji) uczniów
warsztat dla rady pedagogicznej (nauczyciele pracują nad realnymi potrzebami szkoły/przedszkola)
- czas trwania – min. 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25-40
- warunki techniczne:
- praca odbywa się w 5-7-osobowych grupach
- stoły powinny być ustawione w wyspy
- sala wyposażona w projektor i ekran
- przy większej grupie uczestników wskazana jest obecność 2 prowadzących, aby zachować jakość szkolenia i formę warsztatową
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 – https://www.gov.pl/web/edukacja/podstawowe-kierunki-realizacji-polityki-oswiatowej-panstwa-w-roku-szkolnym-20192020 (dostęp: 12.07.2019 r.)
- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/19 – https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2018/07/kierunki-realizacji-polityki-oswiatowej-panstwa-w-roku-szkolnym-2018-2019-003.pdf (dostęp: 23.07.2018 r.)
- Podstawy programowe różnych poziomów edukacyjnych – zob. np. https://podstawaprogramowa.pl/
- Zalecenie Rady Unii Europejskiej z 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie – https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=uriserv:OJ.C_.2018.189.01.0001.01.POL&toc=OJ:C:2018:189:TOC (dostęp: 23.07.2018 r.)
- Strona Ośrodka Rozwoju Edukacji poświęcona wspieraniu szkół w kształtowaniu kompetencji kluczowych – https://www.ore.edu.pl/category/projekty-po-wer/wspomaganie-szkol-w-rozwoju/ (dostęp: 23.07.2018 r.)
- Publikacje wydane w ramach projektu Kompetencje kluczowe drogą do kariery realizowanego w latach 2010-2013 przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną im. Janusza Korczaka w Warszawie:
- „Kompetencje kluczowe drogą do kariery – poradnik realizacji projektu edukacyjnego”
- „Kompetencje kluczowe drogą do kariery – program rozwijania kompetencji kluczowych oraz scenariusze zajęć”
Publikacje dostępne są w formie elektronicznej pod adresem: https://drive.google.com/drive/folders/1YSQWp2-qOeiXmDPUCuRbqpud2g4Q5SaL?usp=sharing (dostęp: 23.07.2018 r.)
- Poradniki i materiały nt. wspomagania szkół i przedszkoli dostępne na stronie https://www.doskonaleniewsieci.pl/Download_SORE.aspx (dostęp: 23.07.2018 r.)
- Spacer edukacyjny jako metoda rozwoju zawodowego nauczycieli (ośrodek Rozwoju Edukacji) – film na portalu YouTube – https://youtu.be/9V9mUkZMvjs (dostęp 23.07.2018 r.)
- Wystąpienie sir Kena Robinsona „How to escape education’s death valley” https://www.ted.com/talks/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death_valley?utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare (dostęp: 23.07.2018)
- „6 megatrendów będzie miało największy wpływ na kształt globalnej gospodarki” – https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/megatrendy-ekonomiczne-2018.html# (dostęp: 01.04.2019 r.)
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Połącz
Ten warsztat warto połączyć z warsztatem "W jakim stopniu rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów – DIAGNOZA", który poświęcony jest poznaniu i diagnozowaniu kompetencji kluczowych. Oba warsztaty mogą być realizowane łącznie (7 godz. dyd.) lub jako dwa spotkania.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: