Przejdź do treści

Edu room na lekcjach języka polskiego

Na skróty

Wykorzystaj edu room jako technikę kształcenia kompetencji literackich, językowych i gramatycznych. Naucz się tworzyć interesujące wyzwania dla swoich uczniów, dzięki którym będą uczyć się języka polskiego oraz rozwijać kompetencje kluczowe w zakresie uczenia się, współpracy i samooceny.

Szkolenie jest częścią programu rozwojowego dla nauczycieli języka polskiego. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.

Ze względu na to, że szkolenie jest adresowane do nauczycieli jednego przedmiotu proponujemy jego realizację w ramach usługi MULTIGRONO (grupa szkoleniowa złożona z nauczycieli kilku zaprzyjaźnionych szkół)

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • aktywizuje uczniów w czasie lekcji
  • wykorzystuje mechanizmy edu room do nauki o języku, omawiania lektur szkolnych
  • wykorzystuje mechanizmy grywalizacji do angażowania uczniów
  • przekształca klasę w środowisko uczenia się: dzielenie się wiedzą przez uczniów, wspólne uczenie się uczniów, współpraca w rozwiązywaniu problemów

czym jest edu room

  • wykorzystanie mechanizmów edu room w czasie lekcji języka polskiego
  • konstruowanie zadań stanowiących wyzwanie
  • przejście od zabawy do utrwalania wiedzy i kształcenia umiejętności
  • rozwijanie kompetencji kluczowych: uczenie się, współpraca, samoocena
  • edu room jako technika kształcenia kompetencji literackich, językowych i gramatycznych
  • studium przypadku: edu room – lekcja powtórzeniowa o imiesłowach

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji

  • czas trwania  – 6 godzin dydaktycznych
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku) lub w podkowę
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  1. Kuziak, Jak pisać. Warszawa 2005
  2. Kuziak, S. Rzepczyński, Sztuka pisania po polsku. Poradnik praktyczny. Warszawa 2008
  3. Bortnowski, Przewodnik po sztuce uczenia literatury. Warszawa 2005
  4. Bortnowski, Jak zmienić polonistykę szkolną? Warszawa 2009.
  5. Biernacka, S. Bortnowski, Scenariusze przekorne i prawie niemożliwe. Warszawa 2013
  6. Bortnowski, Jak uczyć poezji? Warszawa 1988
  7. Nosowska, Wiersze w pytaniach i odpowiedziach. Warszawa 2010
  8. Tomczyk, Trener. Jak czytać wiersze i oglądać obrazy. Warszawa 2010
  9. Wiśniewska-Olejnik, Wiersze na sznurku do prania, czyli o niekonwencjonalnych sposobach omawiania poezji. „Polonistyka” 4/2018 (25)
  10. Zakrzewska-Okrojek, Puść „oczko” poezji, czyli o 21 pomysłach na twórcze i kreatywne lekcje języka polskiego z wierszem na pierwszym planie. „Polonistyka” 4/2018 (25)
  11. Egzamin ósmoklasity. Vademecum nauczyciela. Język polski. Warszawa 2018
  12. Turlane lekcje, czyli kostki na polskim. 20 pomysłów na niezwykłe lekcje języka polskiego. Praca zbiorowa. Kwiecień 2018 (publikacja internetowa)
  13. Kotarski, Włam się do mózgu. Warszawa 2017
  14. Biela, Trening Kreatywności. Warszawa 2014
  15. Sadkowski, Grywalizacja! Zrób to sam. Poradnik. Warszawa 2014
  16. Tkaczyk, Grywalizacja. Warszawa 2012
  17. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania. Warszawa 2012
  18. Schmidt, Trening kreatywności. Gliwice 2008
  19. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczenie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń 2013
  20. de Bono, Myślenie lateralne. Warszawa 2015
  21. Pitter, E. R. hubbell, M. Kuhn, Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. Warszawa 2015
  22. Knapik, I. Sznicer-Gałkowska, Lekturowe (wy)bryki. Scenariusze lekcji języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Poznań 2002

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: