
Nauczyciele często mówią, że rodzice stali się “trudni”. Często spotkania z nimi są ogromnym wyzwaniem: jest w nich sporo agresji, pretensji, żądań, straszenia, ale czasem też smutku i bezradności.
Głównym celem szkolenia jest poznanie i stosowanie przez nauczycieli skutecznych metod konstruktywnej komunikacji z rodzicami uczniów/wychowanków.
Szkolenie realizowane stacjonarnie i online
To szkolenie dla rady pedagogicznej realizujemy stacjonarnie lub online. Dowiedz się więcej w zakładce "Forma zajęć i kwestie organizacyjne".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- identyfikuje postawy rodziców w kontakcie z nauczycielem oraz wskazuje ich możliwe przyczyny
- rozpoznaje swoje emocje towarzyszące trudnym spotkaniom z rodzicami uczniów
- wymienia techniki komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację z rodzicami uczniów oraz dobiera je do konkretnych sytuacji
- nazywa i stosuje techniki asertywnego zachowania chroniące go przed przekraczaniem jego granic przez rozmówców
- Co to znaczy trudne spotkanie i dlaczego tak o nim myślimy
- Źródła obaw przed indywidualnymi spotkaniami z rodzicami
- Sposoby na zmianę nastawienia wobec tych spotkań (rola monologu wewnętrznego, odwoływania się do pozytywnych doświadczeń, rozumienie przyczyn trudnych zachowań po stronie rodzica i po stronie nauczyciela)
- Przyczyny występowania trudności w komunikacji z rodzicem (m.in. teoria 4 uszu von Thun’a)
- Techniki i sposoby postępowania w trudnej sytuacji w czasie rozmowy (agresja, płacz, uporczywe milczenie rodzica)
- Prowadzenie rozmowy przy pomocy pytań – rodzaje pytań, ich funkcja – praktyczne wykorzystywanie w rozmowie
- Asertywna postawa nauczyciela – gdzie i jak postawić granice rodzicowi
- Sposoby ograniczania konfliktu na rzecz poszukiwania rozwiązań
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
To szkolenie możemy zorganizować w formie warsztatowych zajęć online na platformie ZOOM.
- Frąckowiak, „Gdy rodzic staje się roszczeniowy: poradnik dla nauczycieli”, Wyd. eMPi2, 2015
- Kupaj, W. Kresa „Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole” Warszawa 2014
- K. McEwan, Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni lub po prostu stuknięci, WSiP, 2012
- Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania t. 1-4, wyd. WAM,
- Tony Stoltzfus, „Sztuka zadawania pytań w coachingu”, wyd. Aetos Media Sp. z o.o., Wrocław 2012
- Mariola Łaguna, „Szkolenia. Jak je prowadzić…”, wyd. GWP , Gdańsk 2008
- Agnieszka Kozak, Mariola Łaguna, „Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera”, wyd. GWP, Gdańsk 2009
- Mariola Łaguna, Paweł Fortuna, „Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu”, wyd. GWP , Gdańsk 2009
- Mirosław Urban, „Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia”, wyd. GWP, Gdańsk 2010
- Paweł Fortuna, Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkoleń
- http://szkolawspolpracy.pl/ (dostęp: 26.07.2018) – strona projektu „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” (ogólnopolski projekt systemowy Ministerstwa Edukacji Narodowej realizowany w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej od marca 2013 do czerwca 2015 roku) – na stronie znajdują się poradniki, standardy współpracy, dobre praktyki
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij:
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print