- Szkolenia dla rad pedagogicznych prowadzimy najczęściej w siedzibie zamawiającego. Ich długość to zazwyczaj 4 godziny dydaktyczne.
- Większość szkoleń możemy zrealizować również w trybie zdalnym lub hybrydowym
- Każde szkolenie dostosujemy do Waszych potrzeb: będzie “uszyte na miarę”
- Oferujemy także szkolenia łączone dla nauczycieli kilku placówek (sprawdź ofertę multigrono).
- Nasze szkolenia i inne formy wsparcia możemy połączyć w modelu procesowego wspomagania (sprawdź na czym polega procesowe wspomaganie)

Myślenie krytyczne dla szkół
* 4-letni projekt wdrożenia kultury myślenia krytycznego w szkole (z coroczną decyzją o kontynuacji lub rezygnacji) * rezliowany w ścisłej współpracy i w oparciu o metodologię TOC dla Edukacji Polska * systemowe wsparcie oparte o model procesowego wspomagania * certyfikacja: „Szkoła z kulturą myślenia krytycznego” * edukacja hybrydowa: szkolenia na żywo i e-learning na platformie (tutoriale, scenariusze, opracowania do pobrania) * różne warianty cenowe
Kompetencje kluczowe
* poznanie i diagnozowanie kompetencji kluczowych * planowanie działań rozwijających kompetencje kluczowe * obecność kompetencji kluczowych w bieżących działaniach szkoły/przedszkola * kompetencje kluczowe a podstawa programowa * procesowe wspomaganie w obszarze kompetencji kluczowych
Zdalne uczenie (się)
* strategie i narzędzia w zdalnym uczeniu * Microsoft 365 i MS Teams * G-Suite i Google Classroom * Zoom i aplikacje wspierające zdalne uczenie
Umiejętność uczenia (się)
* style i strategie uczenia się uczniów w praktyce szkolnej * skuteczne sposoby prowadzenia lekcji atrakcyjnych dla każdego ucznia (4MAT, odwrócona lekcja, gadżety, grywalizacja, eduroom) * indywidualizacja pracy z uczniami * motywacja do uczenia się * nowoczesne ocenianie (ocenianie kształtujące, informacje zwrotne, samoocena) * neurodydaktyka * aktywne metody pracy * projekty edukacyjne * storytelling i wizualizacja na lekcji * tutoring, coaching, mentoring w szkole * pomiar dydaktyczny * pomysły na lekcje z poszczególnych przedmiotów (j. polski, matematyka) * innowacje edukacyjne * formułowanie celów i efektów edukacyjnych (taksonomia Blooma, widoczne uczenie się) * pytania rozwijające umiejętność uczenia się
Współpraca z rodzicami
* trudne rozmowy z rodzicami uczniów * efektywne zebrania z rodzicami * sposoby na współpracę z rodzicami * zbieranie, prezentowanie i uwzględnianie opinii rodziców
TIK i programowanie
* TIK na lekcji (aplikacje, narzędzia, platformy – pomysły na wykorzystanie) * praca z uczniami w chmurze * cyberbezpieczeństwo * telefony komórkowe na lekcji * tablice interaktywne (obsługa, wykorzystanie) * programowanie (bez i z urządzeniami, wykorzystanie robotów, gadżetów, aplikacji) * wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR i AR) w edukacji
Kompetencje matematyczne
* matematyczne inspiracje * sposoby na kreatywne i skuteczne uczenie matematyki * kreatywna matematyka * matematyka w ruchu * matematyka i szachy * matematyka z TIK-iem * rozwijanie kompetencji matematycznych na różnych przedmiotach
Wsparcie psychologiczne
* stres i depresje uczniów (symptomy, interwencja, pomoc) * program profilaktyczno-wychowawczy w szkole * profilaktyka uzależnień (środki psychoaktywne, technologie, media, hazard, gry) – rozpoznawanie i ścieżki postępowania nauczyciela * uczniowie na dopalaczach – rozpoznawanie i interwencja * przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci * agresja i przemoc rówieśnicza (diagnoza, profilaktyka, interwencja, pomoc, rozwiązania długofalowe) * prawa dziecka w szkole i przedszkolu
Wychowanie do wartości
* kształtowanie szacunku do drugiego człowieka * trudne i prowokacyjne zachowania uczniów – zapobieganie i reakcja * umowy i zasady (budowanie odpowiedzialności za swoje postępowanie) * program profilaktyczno -wychowawczy w szkole * wartości w pracy z uczniami * elementy mediacji (pomoc w rozwiązywaniu konfliktów między uczniami) * budowanie zespołu w opraciu o wartości * rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez identyfikację talentów * kreatywne i rozwijające lekcje wychowawcze
Budowanie relacji
* wzmacnianie autorytetu nauczyciela * komunikacja budująca relacje (elementy coachingu i socjoterapii) * umowy i zasady jako narzędzie budowania relacji * przekonania i wartości a budowanie relacji z innymi * elementy mediacji * indywidualne podejście do ucznia
Kreatywność, przedsiębiorczość, samodzielność, kooperacja
* rozwijanie kreatywnego myślenia uczniów * projekty edukacyjne i społeczne * rozwijanie współpracy zespołowej uczniów * wspieranie ucznia w planowaniu własnego rozwoju (nauczyciel-tutor-mentor- coach) * włączanie uczniów w podejmowanie decyzji dotyczących szkoły * praca z celem (nadawanie sensu, rozwijanie przedsiębiorczości, wzmacnianie motywacji) * wykorzystywanie pytań do rozwijania kreatywności i samodzielności uczniów (z kartami „Weź zapytaj!”)
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
* rozwijanie warsztatu pracy nauczyciela (organizacja pracy z grupą, aktywne metody pracy, motywowanie dzieci, strategia zabawowa i zadaniowa) * znaczenie relacji (komunikacja nauczyciel-rodzic-dziecko, zaufanie oparte na relacjach i autorytecie, współdecydowanie i partycypacja) * wspieranie rozwoju kompetencji dzieci (społeczne, językowe, matematyczne, kreatywność, wrażliwość na sztukę, estetyka) * komunikacja aktywizująca i rozwijająca dzieci
Dokumentacja szkolna, wsparcie dyrektora
* audyt dokumentacji * wsparcie w przygotowaniu dokumentów * szkolenia z zakresu zarządzania dla dyrektorów i zastępców * coaching dla dyrektorów * ewaluacja wewnętrzna - szkolenia i wsparcie w realizacji * proceoswe wspomaganie szkoły i przedszkola
Wsparcie nauczyciela w osobistym rozwoju
* radzenie sobie ze stresem i trudnymi emocjami * podstawy obsługi komputera * współpraca i integracja w zespole * liderstwo w zespole * umiejętność rozwiązywania i radzenia sobie z konfliktami * awans zawodowy nauczyciela * praca w chmurze

System zapewnienia jakości
Poznaj nasz system zapewnienia jakości, dzięki któremu nasze szkolenia są dobrze dostosowane do potrzeb Twojej placówki.