Uczymy egzaminacyjnych form wypowiedzi

Szkolenie otwarte

Przygotowania do egzaminu muszą być żmudne i męczące? Nie muszą. Doskonalenie umiejętności pisania rozprawki może być połączone z rozwiązywaniem zagadki kryminalnej. Formułując argumenty, można się dobrze bawić, a nawet pękać ze śmiechu. Pisząc opowiadanie można tworzyć niezwykłe, porywające historie przy pomocy… kubka! A co więcej uczniowie mogą ćwiczyć redagowanie egzaminacyjnych form wypowiedzi na każdej lekcji, nawet o tym nie wiedząc. Przygotowania do egzaminu mogą być dobrą zabawą. Zatem zaczynajmy!

Termin

9 marca 2019 (sobota) , godz. 9.30-14.00

Miejsce

Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. Morcinka 2, Głogów

Forma

Praktyczne warsztaty, angażujące uczestników

Uczestnicy

nauczyciele języka polskiego uczący w klasach 4-8 SP i 3 GIM (max. 30 osób w grupie)

Zgłoszenia na szkolenie

Zgłoszenia można dokonać:

  • mailem wysyłając wiadomość na adres szkolenia@perceptiedukacja.pl  (podaj tytuł i datę szkolenia, Twoje dane jako zgłaszającego, dane uczestników, dane do faktury) lub
  • korzystając z wygodnego formularza na dole strony

Kompetencje zdobyte na szkoleniu umożliwią:

  • doskonalenie redagowania dłuższych form wypowiedzi – rozprawki i opowiadania
  • nabywanie przez uczniów umiejętności budowy wywodu argumentacyjnego (rozprawka, artykuł, przemówienie, list)
  • model wprowadzenia rozprawki jako nowej formy wypowiedzi
  • doskonalenie kompozycji i stylu wywodu argumentacyjnego i narracyjnego
  • nabywanie przez uczniów umiejętności samooceny pracy literackiej
  • nabywanie przez uczniów umiejętności argumentowania poprzez zabawy literackie
  • kształcenia umiejętności argumentowania w czasie lekcji o literaturze, nauki o języku

Tematyka:

  • jak spełnić kryteria egzaminacyjne dłuższej wypowiedzi literackiej
  • jak uczyć i jak na pewno nie uczyć rozprawki
  • gałąź logiczna jako schemat (plan) rozprawki, artykułu, przemówienia
  • wywód argumentacyjny jako stała składowa wszystkich lekcji języka polskiego
  • zabawa, humor, pure nonsens, rozwijanie kreatywności w nauce argumentowania
  • sposoby na twórczą narrację: kości, tabela narracyjna, opowiadanie z kubka, karty i inne
  • jak uczyć dialogu i dynamizowania wypowiedzi

Prowadzący: 

Piotr Bachoński

Piotr Bachoński

• nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum • certyfikowany trener • absolwent kursu TOC for Education • prowadzi szkolenia dla nauczycieli poświęcone tematyce motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego • absolwent Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense

Pobierz PDF

Możesz pobrać plik PDF formatu A4 z ogłoszeniem o szkoleniu, wydrukować go, powiesić w pokoju nauczycielskim itp.

udostępnij tę stronę innym:

Zgłoś się na to szkolenie

Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz mailem jego kopię. W razie nieotrzymania kopii zgłoszenia sprawdź folder SPAM swojej poczty lub skontaktuj się z nami (tel. 503379030, mail: szkolenia@perceptiedukacja.pl).

Zastrzegamy sobie prawo odwołania szkolenia w przypadku małej liczby zgłoszeń (poniżej 10 osób).