Szkolenie otwarte
Przygotowania do egzaminu muszą być żmudne i męczące? Nie muszą. Doskonalenie umiejętności pisania rozprawki może być połączone z rozwiązywaniem zagadki kryminalnej. Formułując argumenty, można się dobrze bawić, a nawet pękać ze śmiechu. Pisząc opowiadanie można tworzyć niezwykłe, porywające historie przy pomocy… kubka! A co więcej uczniowie mogą ćwiczyć redagowanie egzaminacyjnych form wypowiedzi na każdej lekcji, nawet o tym nie wiedząc. Przygotowania do egzaminu mogą być dobrą zabawą. Zatem zaczynajmy!
Termin
9 marca 2019 (sobota) , godz. 9.30-14.00
Miejsce
Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. Morcinka 2, Głogów
Forma
Praktyczne warsztaty, angażujące uczestników
Uczestnicy
nauczyciele języka polskiego uczący w klasach 4-8 SP i 3 GIM (max. 30 osób w grupie)
Zgłoszenia na szkolenie
Zgłoszenia można dokonać:
- mailem wysyłając wiadomość na adres szkolenia@perceptiedukacja.pl (podaj tytuł i datę szkolenia, Twoje dane jako zgłaszającego, dane uczestników, dane do faktury) lub
- korzystając z wygodnego formularza na dole strony
Kompetencje zdobyte na szkoleniu umożliwią:
- doskonalenie redagowania dłuższych form wypowiedzi – rozprawki i opowiadania
- nabywanie przez uczniów umiejętności budowy wywodu argumentacyjnego (rozprawka, artykuł, przemówienie, list)
- model wprowadzenia rozprawki jako nowej formy wypowiedzi
- doskonalenie kompozycji i stylu wywodu argumentacyjnego i narracyjnego
- nabywanie przez uczniów umiejętności samooceny pracy literackiej
- nabywanie przez uczniów umiejętności argumentowania poprzez zabawy literackie
- kształcenia umiejętności argumentowania w czasie lekcji o literaturze, nauki o języku
Tematyka:
- jak spełnić kryteria egzaminacyjne dłuższej wypowiedzi literackiej
- jak uczyć i jak na pewno nie uczyć rozprawki
- gałąź logiczna jako schemat (plan) rozprawki, artykułu, przemówienia
- wywód argumentacyjny jako stała składowa wszystkich lekcji języka polskiego
- zabawa, humor, pure nonsens, rozwijanie kreatywności w nauce argumentowania
- sposoby na twórczą narrację: kości, tabela narracyjna, opowiadanie z kubka, karty i inne
- jak uczyć dialogu i dynamizowania wypowiedzi
Prowadzący:

Piotr Bachoński
• nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum • certyfikowany trener • absolwent kursu TOC for Education • prowadzi szkolenia dla nauczycieli poświęcone tematyce motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego • absolwent Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense
Pobierz PDF
Możesz pobrać plik PDF formatu A4 z ogłoszeniem o szkoleniu, wydrukować go, powiesić w pokoju nauczycielskim itp.
udostępnij tę stronę innym:
Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz mailem jego kopię. W razie nieotrzymania kopii zgłoszenia sprawdź folder SPAM swojej poczty lub skontaktuj się z nami (tel. 503379030, mail: szkolenia@perceptiedukacja.pl).
Zastrzegamy sobie prawo odwołania szkolenia w przypadku małej liczby zgłoszeń (poniżej 10 osób).