Dyskryminacja, przemoc, mowa nienawiści to zjawiska obecne zarówno w szkole, jak i w świecie wirtualnym, w którym poruszają się uczniowie.
Warsztaty przybliżają to zjawisko. Pokazują na czym ono polega, jakie przybiera formy, gdzie najczęściej mają miejsce sytuacje z nim związane. Ukazuje też jego możliwe konsekwencje. Podczas zajęć uczestnicy mogą nauczyć się, jakie działania prewencyjne i interwencyjne można podejmować w tym obszarze.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- definiuje czym jest dyskryminacja, cyberprzemoc i mowa nienawiści
- wyszukuje materiały w internecie pomocne w profilaktyce tych zjawisk
- przygotowuje zajęcia (lekcje) poświęcone profilaktyce tych zjawisk
- interweniuje w sytuacjach, kiedy jest świadkiem dyskryminacji, (cyber)przemocy i mowy nienawiści
- terminologia dotyczącą dyskryminacji i mowy nienawiści
- zasady i metody edukacji o prawach człowieka związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mowie nienawiści w szkole
- wykorzystywanie dostępnych materiałów dydaktycznych związanych z ww. problematyką
- przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacji antydyskryminacyjnej w szkole
- cyberprzemoc – czym jest, jakie są jej rodzaje i skala zjawiska
- zjawisko hejtu i mowy nienawiści, jako szczególne formy cyberprzemocy dotykające młodzież
- czy można nie stać się ofiarą cyberprzemocy? jak to zrobić?
- cyberprzemoc a polskie prawo
- rola szkoły i rodziny w zapobieganiu i przeciwdziałaniu cyberprzemocy – profilaktyka i interwencja
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- przy większej grupie uczestników zajęcia zawierają więcej elementów prezentacyjnych, a mniej warsztatowych
- uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Program „Dziecko w Sieci” – http://www.dzieckowsieci.pl/ (dostęp: 5.08.2018)
- Patricka Brander i in., Kompas. Edukacja o prawach człowieka w pracy z młodzieżą, 2005
- Jacek Pyżalski, Polscy nauczyciele i uczniowie a agresja elektroniczna – zarys teoretyczny i najnowsze wyniki badań, ORE 2011
- Anna Andrzejewska, Bezpieczeństwo uczniów w cyberprzestrzeni, ORE 2013
- Katarzyna Ciszewska, Sandra Żyża, Wspomaganie szkół w zakresie interwencji kryzysowej, ORE 2016
- Dieter Schindlauer, Jasmine Böhm, Katrin Wladasch, Volker Frey, Antydyskryminacja. Pakiet Edukacyjny, CODN 2005
- Marzena Rafalska (red.), Kompetencje międzykulturowe. Materiały edukacyjne dla rad pedagogicznych, ORE 2016
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: