Praktyczny warsztat stosowania wybranych metod interwencji w przypadku wystąpienia agresji rówieśniczej, szczególnie w sytuacji tzw. „gorącej agresji”.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- podaje przykłady interwencji w sytuacji tzw. gorącej agresji wśród uczniów
- dobiera i hierarchizuje sposoby interweniowania w sytuacji agresji uczniowskiej
- interwencja nauczyciela w sytuacji “gorącej agresji”
- sposoby prowadzenia rozmowy z uczestnikami sytuacji “gorącej agresji” – praktyczne wskazówki
- kary i konsekwencje w sytuacji agresji oraz ich wpływ na dalsze postępowanie uczniów
- rodzaje działań, które można podjąć w szkole w celu ograniczenia agresji wśród uczniów
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- przy większej grupie uczestników zajęcia zawierają więcej elementów prezentacyjnych, a mniej warsztatowych
- uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Jadwiga Przewłocka, Raport z badania IBE, Warszawa 2015 – http://www.ibe.edu.pl/pl/aktualnosci/525-przemoc-w-polskiej-szkole (dostęp: 3.08.2018)
- Jarosław Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2009
- Kazimierz Słupek. Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny , 2010
- Jakub Kołodziejczyk, Dyscyplina w klasie. Metody i techniki interwencji, NODN Sophia, 2005 – http://www.nodnsophia.pl/download/dyscyplina-w-klasie-wydawnictwo-sophia.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
- Lucyna Bojarska, Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Wolters Kluwer, 2009
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
Cykl szkoleń
To szkolenie jest częścią cyklu szkoleń poświęconych agresji i przemocy rówieśniczej. Można je zrealizować jako samodzielne szkolenie. Rekomendujemy jednak realizację cyklu szkoleń z tego obszaru dla osiągnięcia lepszych efektów w Waszej szkole.
udostępnij: