Seksualność w rozmowach z uczniami, nawet tymi najmłodszymi, to coraz częstszy temat. Dowiedz się, jak rozmawiać z uczniami o seksualności, by rozmowy te niosły dla nich korzyści rozwojowe.

Przygotujemy dla Was szkolenie dostosowane do wieku dzieci, z którymi pracujecie.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • podaje przykłady metod pracy do wykorzystania podczas zajęć z uczniami 
  • podaje przykłady reagowania na pytania lub żarty uczniów dotyczące seksualności człowieka
  • konstruuje scenariusze zajęć z zakresu seksualności człowieka dostosowane do wieku uczniów

Uczniowie chcą porozmawiać o seksie ze swoim wychowawcą.

  • Rozmawiać czy zbywać?
  • Jak rozmawiać z uczniami o seksualności?
  • Jak poprzez taką rozmowę wychowywać dzieci i młodzież do szacunku wobec siebie i innych?
  • Czy można poprowadzić ciekawą lekcję wychowawczą o seksualności? 

Na szkoleniu prezentujemy metody pracy z dziećmi i młodzieżą, które mogą być wykorzystane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie oraz podczas godzin wychowawczych, na których omawiana jest problematyka seksualności człowieka. Metody te pozwalają na atrakcyjne przekazywanie treści związanych z dojrzewaniem psychoseksualnym młodych ludzi. 

  • Atrakcyjne metody pracy z uczniami w zakresie seksualności człowieka (do wykorzystania na lekcjach WDŻ lub wychowawczych)
  • Sposoby prowadzenia rozmów z dziećmi i młodzieżą na tematy związane z seksualnością z poszanowaniem przekonań i wartości
  • Scenariusze zajęć z uczniami (np. lekcji wychowawczych)
  • Sposoby prowadzenia rozmowy z uczniami o seksualności w bieżących sytuacjach z życia szkolnego (np. żarty, pytania do nauczyciela, agresja słowna i fizyczna na tle seksualnym)
  • Pomysły na rozmowy z rodzicami uczniów o seksualności dzieci i młodzieży
  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – do ustalenia (zależna od formy zajęć) 
  • zajęcia adresowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raportprzygotowany na podstawie ankiet)
  • Frederique Saint-Pierre, Marie-France Viau, 
    Seksualność dziecka, 2008
  • Jaczewski Andrzej, SEKSUALNOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY. PÓŁ WIEKU BADAŃ I REFLEKSJI, 2014

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

[contact-form-7 id=”1539″ title=”Zamow_zapytaj_szkolenie”]

udostępnij: