„W naszej szkole nie mamy problemów z narkotykami” – to częsta deklaracja dyrektorów i nauczycieli. Ale czy prawdziwa? Jak rozpoznawać objawy zażycia środków psychoaktywnych? Jak rozpoznawać same środki lub przedmioty służące do ich zażywania? Czy uczniom trudno jest zdobyć i ukryć takie środki?
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- rozróżnia i rozpoznaje różne typy środków psychoaktywnych
- charakteryzuje sposób działania różnych środków
- konstruuje schematy zajęć i rozmów z uczniami i ich rodzicami nt. dopalaczy i narkotyków
- Podział środków psychoaktywnych (dopalacze, narkotyki i inne środki – ich rodzaje i działanie)
- Charakterystyka dopalaczy – sposoby działania oraz skutki dla zdrowia fizycznego i psychicznego uczniów
- Charakterystyka środków dostępnych bez recepty, a działających silnie psychoaktywnie
- Sposoby zdobywania przez dzieci i młodzież informacji o środkach psychoaktywnych
- Sposoby zdobywania przez uczniów środków psychoaktywnych (źródła, dostępność)
- Jak rozmawiać o dopalaczach i narkotykach z uczniami i ich rodzicami (profilaktyka)
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – do ustalenia (zależna od formy zajęć)
- zajęcia adresowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raportprzygotowany na podstawie ankiet)
- Anna Kuciak, Szkoła wobec nowych narkotyków – dopalaczy, w: „Trendy nr 4/2015” http://www.bc.ore.edu.pl/Content/819/T4_15+Szkola+wobec+nowych+narkotykow+-+dopalaczy.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Demel R., Görgen W., Hartman R., Horre K., FreD goes net – wczesna interwencja wobec młodych osób używających narkotyków, Warszawa, KBPN 2013
- Erickson C.K., Nauka o uzależnieniach. Od neurobiologii do skutecznych metod leczenia, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2010
- Jabłoński P., Bukowska B., Czakała J. (red.), Uzależnienie od narkotyków. Podręcznik dla terapeutów, Warszawa: KBPN, 2012
- Jabłoński P., Malczewski A., Dopalacze. Skala zjawiska i przeciwdziałanie, Warszawa: KBPN, 2014
- Maclean N., Egli T., Łazuga–Koczurowska J. (red.), Młodzież i narkotyki. Terapia i rehabilitacja, Warszawa: KBPN, 2007
- Polskie Twoarzystwo Zapobiegania Narkomanii – strona www – http://www.ptzn.org.pl/index.php (dostęp: 3.08.2018)
- Krajowe Biuro Do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii – strona www – http://www.narkomania.gov.pl/portal (dostęp: 3.08.2018)
- Wydawnictwa online: http://www.kbpn.gov.pl/wydawnictwa_on_line.htm?id=110707 (dostęp: 3.08.2018)
- Poradnia narkotykowa online – strona www – http://www.narkomania.org.pl/ (dostęp: 3.08.2018)
- Program e-learningowy dla lekarzy, nauczycieli i pedagogów szkolnych – strona www – http://www.narkomania.edu.pl/ (dostęp: 3.08.2018)
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: