Nauczyciele w placówce oświatowej stanowią pewne gremium: „grono”, „radę pedagogiczną”, „ciało nauczycielskie”. Często jest to jednak bardziej grupa indywidualistów niż efektywnie współpracujący zespół. Czego zatem potrzeba, żeby stworzyć „prawdziwy zespół”?
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- charakteryzuje czynniki wpływające na współpracę i zaufanie w zespole
- ma świadomość wpływu podejmowanych przez siebie działań na innych współpracowników
- stosuje techniki wspólnego podejmowania decyzji
- Warunki dobrej współpracy zespołowej
- Współpraca w zespole – czynniki wzmacniające współpracę
- Rola członków zespołu w budowaniu dobrze współpracującego zespołu
- Budowanie zaufania jako warunek rozwoju zespołu
- Wspólne podejmowanie decyzji
- Rozwój zespołu poprzez wykorzystanie potencjału jego członków
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25-30 osób
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Bibliografia dotycząca zagadnień związanych ze współpracą zespołową:
- Meredith Belbin, Twoja rola w zespole; wyd. GWP, Gdańsk 2003
- Albert J. Bernstein, Sydney Craft Rozen, Trudni współpracownicy; wyd. GWP, Gdańsk 2002
- Aleksy Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi; wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2003
- Stephen P. Robbins, Zachowania w organizacji; wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2004
- John Adair, Anatomia biznesu. Budowanie zespołu; wyd. Wydawnictwo Syudio EMKA, Warszawa 2001
- Ken Blanchard, Jesse Stoner, Cała naprzód!; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010
- Ken Blanchard, Patricia Zigarmi, Drea Zigarmi, Jednominutowy Menedżer i przywództwo; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2008
- Zbigniew Nęcki, Komunikacja międzyludzka; wyd. Antykwa, Kraków 2000
- Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się: praca, rodzina, zabawa; wyd. GWP, Gdańsk 2010
- Marek Dziewiecki, Psychologia porozumiewania się; wyd. Jedność, Kielce 2000
- Roy J. Lewicki, David M. Saunders, Bruce Barry, John W. Minton, Zasady negocjacji; wyd. Rebis, Poznań 2008
- Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy; 2008
- Aleksandra Hulewska, Asertwyność w ćwiczeniach; wyd. Edgard, Warszawa 2014
- Agnieszka Wróbel, Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie z sobą i innymi; wyd. Edgard, Warszawa 2011
- Roger Fisher, Scott Brown, Nietoksyczne negocjacje; wyd. Helion, Gliwice 2010
- Roger Fisher, Daniel Shapiro, Emocje w negocjacjach; wyd. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza Sp. z o.o., Warszawa 2009
- Danny Ertel, Mark Gordon, Negocjacje fair play. Budowanie zdrowego partnerstwa zamiast wymuszania; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010
- Reinhard K. Sprenger, Zaufanie #1; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2009
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: