Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela

Nauczyciel to zawód “podwyższonego ryzyka”. Stąd stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela, to zjawisko często spotykane. Praca z innymi ludźmi, odpowiedzialność za nich, trudne sytuacje, ogromna presja wewnętrzna i zewnętrzna oraz częsta potrzeba perfekcji zwiększają to ryzyko.

Na szkoleniu dowiecie się więcej na temat tego, jak działają stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela oraz wzmocnicie umiejętności samowspierania się w trudnych momentach związanych z pracą. Dowiecie się, jak dbać o swoją “higienę psychiczną”, by być lepszym nauczycielem i mieć poczucie spełnienia w życiu.

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • identyfikuje czynniki stresogenne w swojej pracy oraz charakteryzuje ich wpływ na stan emocjonalny
  • zna i wykorzystuje techniki rozładowywania stresu w ramach strategii krótko- i długotrwałych
  • Czym jest stres i czy istnieje stres pozytywny? Model stresu MOZ (Myślenie – Odczuwanie – Zachowanie)
  • Czym jest wypalenie zawodowe. Komu grozi? Jakie są objawy i jakie mogą być jego skutki?
  • Relacje między stresem a wypaleniem zawodowym – fakty i mity
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem, w tym monolog wewnętrzny i praca z przekonaniami jako sposób zmniejszania odczuwanego stresu; relaksacja, praca z oddechem, wizualizacja (strategie krótkotrwałe i długotrwałe)
  • Metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • Znaczenie kompetencji osobistych: zarządzania czasem, twórczego podejścia do zadań, asertywności i stawiania granic
  • Praca nad sobą jako ważny element rozwoju każdego człowieka
  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 20 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
  • Roland Geisselhart/Christiane Hofmann-Burkart, Stresologia. Techniki zarządzania stresem. Flashbook.pl 2009
  • Christina Maslach, Michael P. Leiter, Prawda o wypaleniu zawodowym. Co robić ze stresem w organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
  • Sue Atkinson, Teraz ja! Czyli jak zbudować poczucie własnej wartości. Wyd. Axel Springer Polska Sp. Z o.o., Warszawa 2006
  • Dale Carnegie & Associates, Jak unikać błędów, oddalać zmartwienia i przezwyciężać stres, Wyd. Studio EMKA, Warszawa 2013,2014
  • Stanisław Korczyński, STRES w pracy zawodowej nauczyciela, Impuls, Kraków 2014
  • Steve Chandler, 100 sposobów motywowania siebie, Wyd. Studio EMKA, Warszawa 2010

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach „prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij: