Konflikty w zespole – jak przez nie przejść i odnieść korzyść

Konflikty są nieodzownym elementem funkcjonowania zespołu. Mogą one mieć bardzo twórczy i rozwojowy wpływ na zespół. Sztuką nie jest unikać konfliktów, ale przechodzić przez tak, by przyniosły korzyść.

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • wskazuje przykładowe źródła konfliktów i odnosi je do swoich relacji w zespole
  • podaje przykłady technik komunikacyjnych pomocnych w rozwiązywaniu konfliktów i mediacjach
  • Źródła konfliktów: żądania i potrzeby
  • Rozwiązywanie konfliktów w modelu: wygrana- wygrana
  • Przyjazna komunikacja: SUPP
  • Model mediacji: chmura konfliktu

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami wykładów/prezentacji

  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25-30 osób
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoliki ustawione w wyspy
    • przestrzeń do pracy w parach
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)

Bibliografia dotycząca zagadnień związanych ze współpracą zespołową:

  • Meredith Belbin, Twoja rola w zespole; wyd. GWP, Gdańsk 2003
  • Albert J. Bernstein, Sydney Craft Rozen, Trudni współpracownicy; wyd. GWP, Gdańsk 2002
  • Aleksy Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi; wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2003
  • Stephen P. Robbins, Zachowania w organizacji; wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2004
  • John Adair, Anatomia biznesu. Budowanie zespołu; wyd. Wydawnictwo Syudio EMKA, Warszawa 2001
  • Ken Blanchard, Jesse Stoner, Cała naprzód!; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010
  • Ken Blanchard, Patricia Zigarmi, Drea Zigarmi, Jednominutowy Menedżer i przywództwo; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2008
  • Zbigniew Nęcki, Komunikacja międzyludzka; wyd. Antykwa, Kraków 2000
  • Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się: praca, rodzina, zabawa; wyd. GWP, Gdańsk 2010
  • Marek Dziewiecki, Psychologia porozumiewania się; wyd. Jedność, Kielce 2000
  • Roy J. Lewicki, David M. Saunders, Bruce Barry, John W. Minton, Zasady negocjacji; wyd. Rebis, Poznań 2008
  • Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy; 2008
  • Aleksandra Hulewska, Asertwyność w ćwiczeniach; wyd. Edgard, Warszawa 2014
  • Agnieszka Wróbel, Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie z sobą i innymi; wyd. Edgard, Warszawa 2011
  • Roger Fisher, Scott Brown, Nietoksyczne negocjacje; wyd. Helion, Gliwice 2010
  • Roger Fisher, Daniel Shapiro, Emocje w negocjacjach; wyd. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza Sp. z o.o., Warszawa 2009
  • Danny Ertel, Mark Gordon, Negocjacje fair play. Budowanie zdrowego partnerstwa zamiast wymuszania; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010
  • Reinhard K. Sprenger, Zaufanie #1; wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2009

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach „prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij: