Uczymy pisania

Sprawne posługiwanie się językiem w formie pisanej jest ważną kompetencją współczesnego człowieka. Szkolenie „Uczymy pisania” to okazja do poznania przez nauczycieli sposobów pracy z uczniami, dzięki którym rozwiną swoją pisarską kreatywność, nauczą się różnych form wypowiedzi pisanej, odkryją swoje pisarskie uzdolnienia.

Umiejętność rozumienia i tworzenia informacji to zdolność identyfikowania, rozumienia, wyrażania, tworzenia i interpretowania pojęć, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie, przy wykorzystaniu obrazów, dźwięków i materiałów cyfrowych
we wszystkich dziedzinach i kontekstach.
(„kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji” w zaleceniach Rady Unii Europejskiej z 22 maja 2018 r. )

Szkolenie jest częścią programu rozwojowego dla nauczycieli języka polskiego. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.

Ze względu na to, że szkolenie jest adresowane do nauczycieli jednego przedmiotu proponujemy jego realizację w ramach usługi MULTIGRONO (grupa szkoleniowa złożona z nauczycieli kilku zaprzyjaźnionych szkół)

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • rozwija pisarską kreatywność uczniów
  • rozwija umiejętności pisarskie uczniów poprzez zabawę
  • doskonali umiejętności redagowania przez uczniów szkolnych form wypowiedzi: streszczenie, opis, opis sytuacji, charakterystyka,
  • rozwija uzdolnienia pisarskie uczniów
  • pisarska rozgrzewka
  • trening pisarskiej kreatywności w czterech krokach: przełamywanie barier, nowa perspektywa, skojarzenia, przekształcenia
  • sposoby na „opornych”
  • metafory i analogie w tekstach uczniowskich
  • opis, opis sytuacji

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji

  • czas trwania  – 6 godzin dydaktycznych
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku) lub w podkowę
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
  1. Kuziak, Jak pisać. Warszawa 2005
  2. Kuziak, S. Rzepczyński, Sztuka pisania po polsku. Poradnik praktyczny. Warszawa 2008
  3. Bortnowski, Przewodnik po sztuce uczenia literatury. Warszawa 2005
  4. Bortnowski, Jak zmienić polonistykę szkolną? Warszawa 2009.
  5. Biernacka, S. Bortnowski, Scenariusze przekorne i prawie niemożliwe. Warszawa 2013
  6. Bortnowski, Jak uczyć poezji? Warszawa 1988
  7. Nosowska, Wiersze w pytaniach i odpowiedziach. Warszawa 2010
  8. Tomczyk, Trener. Jak czytać wiersze i oglądać obrazy. Warszawa 2010
  9. Wiśniewska-Olejnik, Wiersze na sznurku do prania, czyli o niekonwencjonalnych sposobach omawiania poezji. „Polonistyka” 4/2018 (25)
  10. Zakrzewska-Okrojek, Puść „oczko” poezji, czyli o 21 pomysłach na twórcze i kreatywne lekcje języka polskiego z wierszem na pierwszym planie. „Polonistyka” 4/2018 (25)
  11. Egzamin ósmoklasity. Vademecum nauczyciela. Język polski. Warszawa 2018
  12. Turlane lekcje, czyli kostki na polskim. 20 pomysłów na niezwykłe lekcje języka polskiego. Praca zbiorowa. Kwiecień 2018 (publikacja internetowa)
  13. Kotarski, Włam się do mózgu. Warszawa 2017
  14. Biela, Trening Kreatywności. Warszawa 2014
  15. Sadkowski, Grywalizacja! Zrób to sam. Poradnik. Warszawa 2014
  16. Tkaczyk, Grywalizacja. Warszawa 2012
  17. J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania. Warszawa 2012
  18. Schmidt, Trening kreatywności. Gliwice 2008
  19. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczenie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń 2013
  20. de Bono, Myślenie lateralne. Warszawa 2015
  21. Pitter, E. R. hubbell, M. Kuhn, Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. Warszawa 2015
  22. Knapik, I. Sznicer-Gałkowska, Lekturowe (wy)bryki. Scenariusze lekcji języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Poznań 2002

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach „prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij:

    Share on facebook
    Share on google
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on whatsapp
    Share on email
    Share on print