Nieprzestrzeganie przez uczniów zasad, trudne i prowokacyjne zachowania z ich strony, to coraz częstsze wyzwania stojące przed nauczycielami.
Ważne stają się zatem umiejętności nauczyciela związane z prewencją i profilaktyką takich zachowań oraz umiejętność właściwego podejmowania interwencji w trudnej sytuacji.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- Podaje przykłady interwencji nauczyciela w przypadku trudnego lub prowokacyjnego zachowania ucznia
- Hierarchizuje możliwe do podjęcia działania interwencyjne i przewiduje ich skutki
- Wskazuje możliwe przyczyny niepożądanych zachowań uczniów i proponuje działania prewencyjne
- Reagowanie nauczyciela lub wychowawcy w sytuacji konfrontacji z uczniem/uczniami
- Strategie podejmowane przez nauczyciela w sytuacji prowokacji ze strony ucznia/uczniów
- Najczęstsze błędy popełniane podczas interwencji przez nauczyciela
- Sposoby radzenia sobie ze złością (elementy Treningu Zastępowania Agresji – Trening Radzenia Sobie ze Złością)
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Jarosław Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Kraków 2009
- Kazimierz Słupek. Dyscyplina w klasie. Poradnik pedagogiczny , 2010
- Jakub Kołodziejczyk, Dyscyplina w klasie. Metody i techniki interwencji, NODN Sophia, 2005 – http://www.nodnsophia.pl/download/dyscyplina-w-klasie-wydawnictwo-sophia.pdf (dostęp: 3.08.2018)
- Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
- Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: