Umiejętność motywowania uczniów do uczenia się, to ważna kompetencja nauczycielska. Jak zastąpić zewnętrzny nadzór wewnętrzną motywacją? Czy skuteczna manipulacja, to to samo, co umiejętne motywowanie?
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- Rozumie różnice między motywacją zewnętrzną a wewnętrzną
- Potrafi wykorzystać początek lekcji, by motywować uczniów
- Wie kiedy i jak wykorzystać mechanizmy motywacji zewnętrznej w procesie uczenia się
- Zna i potrafi zastosować proste techniki motywujące
- Zna i potrafi zastosować strategie uczenia się sprzyjające motywowaniu uczniów
- Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna
- Sposoby rozbudzania motywacji wewnętrznej
- Zasady wykorzystania motywacji zewnętrznej w edukacji
- Strategie uczenia się sprzyjające motywowaniu uczniów
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – do 25 osób
uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat.
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
- Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
- Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann, Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, PWN 2017
- Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair, Jak się uczymy. 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, PWN 2017
- Albert Bandura, Teoria społecznego uczenia się, PWN 2015
- Jarosław Kordziński, Szkoła uczenia się, Wolters Kluwer Polska 2018
- Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
- Sterna Danuta, OKMIKS. Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu? Warszawa 2017
- Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
- Marzena Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, 2013
- Radek Kotarki, Włam się do mózgu, 2017
- Erich Petlak, Jana Zajacowa, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
- Gerald Hüther, Uli Hauser, Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty, 2014
- Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, Warszawa 2007.
- Joanna Smolińska, Łukasz Szychowski, TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ, wyd. ELITMAT, 2011 (http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/TECHNIKI_EFEKTYWNEGO_UCZENIA_SIE.pdf – dostęp: 15.11.2017)
- Natalia Minge, Krzysztof Minge, Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2012
- Mel Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2006
- http://www.jankowskit.pl/metodyka-nauczania-i-dydaktyka/taksonomia-blooma.html(dostęp 08.09.2018)
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: