Jak z sensem uczyć zdalnie i hybrydowo

Na skróty

Wykorzystywanie internetu do zdalnego uczenia (się) wymaga zarówno umiejętności obsługiwania różnych aplikacji, jak też wiedzy na temat różnych stylów i strategii uczenia się uczniów. Dopiero połączenie tych dwóch elementów daje możliwość skutecznego wspierania uczniów. Dzięki takiemu połączeniu można projektować pracę z uczniami i dla uczniów, która będzie przynosić wymierne efekty. 

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • wykorzysta skuteczne strategie uczenia się z zastosowaniem różnych aplikacji i narzędzi cyfrowych do pracy zdalnej
  • pomoże uczniom w głębokim przetwarzaniu materiału w celu jego utrwalania
  • pomoże uczniom w wizualizowaniu materiału
  • nauczy podopiecznych tworzenia własnych, użytecznych notatek
  • będzie organizował efektywną pracę zespołową uczniów online
  • style a strategie uczenia się
  • prezentowanie materiału uczniom (QR kody, Witryny Google, Padlet)
  • głębokie przetwarzanie materiału (LearningApps, Quizlet)
  • wizualizacja treści nauczania (mapy myśli, diagramy w programie Xmind)
  • wspieranie uczniów w opracowywaniu materiału (notatki Birkhenbil)
  • organizowanie pracy zespołowej uczniów (dokumenty Google)
  • udzielanie uczniom informacji zwrotnej (Formularze Google; Quizziz)

Zajęcia odbywają się stacjonarnie lub w wirtualnym pokoju na platformie ZOOM, która zapewnia aktywny udział uczestników szkolenia.*

  • czas trwania – 3-4 godzin dydaktycznych
  • uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat pracy

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Ich przebieg jest dynamiczny. Uczestnicy są zapraszani do podejmowania różnego rodzaju aktywności w trakcie zajęć (praca w grupach, wyrażanie własnej opinii, quizy itp.)

Przed szkoleniem prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  • John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
  • Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
  • Sterna Danuta, OKMIKS. Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu? Warszawa 2017
  • Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
  • Marzena Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, 2013
  • Radek Kotarki, Włam się do mózgu, 2017
  • Erich Petlak, Jana Zajacowa, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Gerald Hüther, Uli Hauser, Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty, 2014
  • Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, Warszawa 2007.
  • Joanna Smolińska, Łukasz Szychowski, TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ, wyd. ELITMAT, 2011 (http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/TECHNIKI_EFEKTYWNEGO_UCZENIA_SIE.pdf – dostęp: 15.11.2017)
  • Natalia Minge, Krzysztof Minge, Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2012
  • Mel Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2006
  • http://www.jankowskit.pl/metodyka-nauczania-i-dydaktyka/taksonomia-blooma.html (dostęp 08.09.2018)

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: