Grywalizacja i inne aktywne metody pracy z uczniami

Rutyna lekcyjna zabija zaangażowanie uczniów. Metody angażujące uczniów (w tym grywalizacja / gamifikacja) przepędzają ją i nie pozwalają jej powrócić. Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się tworzyć gry dydaktyczne i quizy, które pozwolą w ciekawy sposób przyswajać, utrwalać i sprawdzać to, czego nauczyli się uczniowie. Będą również wykorzystywać te narzędzia do tworzenia rozbudowanych gier edukacyjnych.

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • opisuje zasady tworzenia gier edukacyjnych i ich rolę w procesie uczenia się
  • charakteryzuje metody i narzędzia aktywizujące uczniów w czasie lekcji
  • proponuje sposoby ich wykorzystania we własnej praktyce szkolnej

Przegląd metod, narzędzi, zasad

  • Metody aktywizujące, które:
    • uatrakcyjnią lekcje i proces uczenia się
    • zwiększą efekty edukacyjne
  • Wybrane metody:
    • grywalizacja – jak przygotować i przeprowadzić gry, które będą atrakcyjne dla uczniów i pomogą im się uczyć
    • webquesty – jak pomóc uczniom efektywnie i mądrze korzystać z zasobów w internecie
    • odwrócona klasa – jak podczas lekcji mieć więcej czasu na zajęcia praktyczne i aktywność uczniów
    • dyskusja punktowana – jak uczyć uczniów mądrego argumentowania i kulturalnej dyskusji oraz sprawdzać ich wiedzę
  • Prezentacja narzędzi ułatwiających aktywizowanie uczniów z wykorzystaniem ICT/TIK
    • kody QR
    • quizy i testy online
    • bazy materiałów edukacyjnych

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji

  • czas trwania  – 5 godzin dydaktycznych
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • dostęp do internetu
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku)
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
  • John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
  • Richard Sagor, Badanie przez działanie. Jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć, Warszawa 2013
  • Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
  • Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
  • Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
  • Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
  • Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Aleksandra Pezda, Koniec epoki kredy, 2011
  • Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, PWN 2011
  • Mel Silberman, Elaine Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016
  • Mirosław Urban, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, GWP 2014
  • Jarmuż Sławomir, Kossowska Małgorzata, Witkowski Tomasz, Psychologia dla trenerów, Wolters Kluwer 2017
  • Łaguna Mariola, Kozak Agnieszka, Metody prowadzenia szkoleń, GWP 2014
  • Akademia Khana – Spersonalizowane materiały dydaktyczne dla wszystkich grup wiekowych https://pl.khanacademy.org (dostęp: 31.07.2018)
  • Scholaris – portal wiedzy dla nauczycieli – www.scholaris.pl (dostęp: 31.07.2018)
  • Tagxedo – aplikacja do tworzenia chmury słów – http://www.tagxedo.com/ (dostęp: 31.07.2018)
  • Kahoot, Quizizz – Portale oferujące możliwość tworzenia quizów, w których udział uczniowie biorą wykorzystując swoje telefony komórkowe – www.getkahoot.com; www.quizizz.com (dostęp: 31.07.2018)
  • LearningApps – portal do tworzenia interaktywnych alikacji (gier, zadań edukacyjnych) – www.learningapps.org (dostęp: 31.07.2018)

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach „prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij: