Jak rozwijać kreatywne myślenie uczniów

Na skróty

Ken Robinson twierdził, że do kreatywności nie dorastamy, ale wyrastamy z niej lub raczej, zostajemy z niej wyedukowani. Dzieci są kreatywne, a potem idą do szkoły. Kreatywne myślenie, nastawione na poszukiwanie nietuzinkowych rozwiązań to bardzo ceniona kompetencja. Zatem jak rozwijać kreatywne myślenie uczniów? Jak nie zabijać w nich tego naturalnego daru?

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • definiuje pojęcie kreatywnego myślenia
  • charakteryzuje działania nauczyciela wpływające pozytywnie i negatywnie na rozwój kreatywnego myślenia u uczniów
  • podaje przykłady i sposoby wykorzystania technik i narzędzi rozwijających krytyczne myślenie u uczniów
  • projektuje lekcje z wykorzystaniem takich technik i narzędzi
  • Czym jest i czym nie jest kreatywność, na czym naprawdę polega kreatywne myślenie
  • Czy każdy jest kreatywny
  • Co rozwija kreatywność uczniów
  • „Zabójcy” kreatywności – czego unikać
  • Techniki wykorzystujące twórcze myślenie: np. burza mózgów, skojarzenia, mind mapping (mapy myśli), kapelusze de Bono i inne
  • Ćwiczenia rozwijające kreatywność i wychodzenie poza schemat
  • Pomysły na kreatywne lekcje – sztywność i szablonowość kontra fantazja i wyobraźnia na lekcji, efekty  „wow!”

Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji

  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jaki doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat 

  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku) lub w podkowę
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  • Ken Robinson – wystąpienie na TED nt. tego, że szkoły zabijają kreatywność https://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity?language=pl (dostęp: 30.07.2018)
  • Ken Robinson, Uchwycić żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko, 2017
  • Ken Robinson, Odkryj swój żywioł. Jak odkryć swoje talenty, odnaleźć pasję i zmienić swoje życie, 2015
  • Ken Robinson, Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację, 2015
  • Ken Robinson, Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności, 2016
  • Agnieszka Biela, Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, 2015
  • Aleksandra Świstak, Mateusz Świstak, Zabawy z ryżem. Edukacyjne zabawy rozwijające kreatywność i integrację sensoryczną, 2015
  • Andrew Fuller, Psychologia geniuszu. Odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka, 2017
  • Radek Kotarski, Nic bardziej mylnego!, 2015
  • Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
  • Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
  • Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Paul Tough, Jak dzieci osiągają sukces. Nauka siły woli i ciekawości świata, 2014

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: