Współpraca – współdecydowanie – partycypacja w edukacji przedszkolnej i/lub wczesnoszkolnej

Na skróty

Umiejętność planowania, wytrwałe dążenie do celu, podejmowani decyzji, poczucie sprawczości – to wybrane komponenty kompetencji przedsiębiorczość. Powinny być one rozwijane od najmłodszych lat. W szkoleniu skupiamy się na tym, jak to osiągać poprzez włączanie dzieci do współpracy i współdecydowania pokazując partycypację jako element edukacyjny. 

Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Znaczenie relacji w edukacji przedszkolnej i/lub wczesnoszkolnej. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • wyjaśnia znaczenie aktywnego włączania dzieci w proces kształcenia
  • wyjaśnia potrzebę uczenia dzieci współpracy, podejmowania decyzji w procesie nauczania i uczenia się
  • dostrzega sytuacje edukacyjne sprzyjające włączaniu dzieci w proces planowania i podejmowania decyzji
  • ma świadomość znaczenia uczenia dzieci współpracy i partycypacji
  • Współpraca, współdecydowanie, partycypacja – dyskusja pojęć
  • Warunki dobrej współpracy
  • Edukacyjna wartość uczenia dzieci partycypacji
  • Metody dydaktyczne i wychowawcze oparte na współpracy, np. metoda projektów, tutoring rówieśniczy, sesje plakatowe, drama, umowy itp.)

Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)

Zajęcia mają charakter warsztatowy,  wykorzystane będą także:

  • miniwykład, prezentacja trenerska
  • praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
  • dyskusja moderowana

Warunki techniczne:

  • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)

Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25

Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III

  • Śnieżyński M., Dialog edukacyjny, Kraków 2001, Wyd. PAT.
  • Przestrzeń i czas dialogu w edukacji, red. D. Waloszek, Kraków 2011, Wyd. Bliżej Przedszkola
  • Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji. Relacje i działania, red. L. Katarńczuk-Mania i E. Pasterniak-Kobyłecka, Zielona Góra 2017, Wyd. UZ.
  • Film: Rita Pierson – Wszystkie dzieci potrzebują mistrzów – https://www.youtube.com/watch?v=SFnMTHhKdkw

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: