Umowa to wyrażenie woli przynajmniej dwóch stron, ale również wzajemne zobowiązanie i odpowiedzialność. Jakie umowy możemy zawierać z dziećmi? Czy każdy szkolny/przedszkolny kontrakt to umowa? Jak wykorzystać umowę jako metodę wychowawczą budującą odpowiedzialność dziecka?
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- charakteryzuje umowę jako metodę wychowania
- odróżnia umowę od innych regulatorów
- prawidłowo formułuje i stosuje umowę z dzieckiem w procesie wychowania
- ma świadomość konieczności włączania dzieci w proces zawierania umów
- Umowa społeczna z dzieckiem – definicja
- Umowa z dzieckiem a style wychowania
- Wartość wychowawcza i rozwojowa stosowania umowy w procesie wychowawczym
- Formuła umowy
- Procedura zawierania umowy
- Formułowanie umów do wybranych sytuacji edukacyjnych
- Najczęściej popełniane błędy w procesie zawierania umów z dziećmi
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – dowolna
uczestnikami mogą być nauczyciele przedszkoli i klas I-III
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
- Olczak A., Umowa społeczna z dzieckiem jako droga ku demokracji w wychowaniu. Studium teoretyczno-empiryczne, Zielona Góra 2010, Wyd. Uniwersytetu Zielonogóskiego
- Olczak A., Umowa z dzieckiem w przedszkolu, Zielona Góra 2015, Wyd. FEDR – https://fedr.pl/download/Agnieszka%20Olczak-Umowa%20z%20dzieckiem%20w%20przedszkolu.pdf
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: