Odpowiedni dobór różnorodnych zadań ułatwia i uatrakcyjnia realizację celów kształcenia dzieci. Podczas szkolenia nauczyciele uporządkują swoją wiedzę nt. różnych typów zadań oraz ich doboru w zależności od celów zajęć. Świadomość stosowanych metod i form pracy będzie sprzyjającym warunkiem organizowania przez nauczycieli procesu nauczania – uczenia się.
Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Rozwijanie warsztatu pracy nauczyciela przedszkola i/lub klas I-III. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- wyjaśnia czym jest zadanie i strategia zadaniowa
- charakteryzuje znaczenie strategii zadaniowej w procesie kształcenia
- prawidłowo dobiera określone typy zadań do celów zajęć
- umiejętnie planuje zajęcia z włączaniem strategii zadaniowej odpowiednio do wieku i możliwości rozwojowych dzieci / uczniów
- Zadanie – strategia zadaniowa – kluczowe pojęcia (wprowadzenie)
- Typologia zadań z przykładami
- Cele zajęć a typy zadań – ćwiczenie umiejętności doboru zadań do celów zajęć / lekcji (projektowanie zadań)
- Różnorodność zadań w procesie kształcenia i jej uzasadnienie rozwojowe
- Skuteczność pracy nauczyciela – najważniejsze kwestie z zakresu prakseologii działania nauczyciela
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)
Zajęcia mają charakter warsztatowy, wykorzystane będą także:
- miniwykład, prezentacja trenerska
- praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
- dyskusja moderowana
Warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)
Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25
Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III
- Olczak A., Orłowska B.A., Program i podręcznik we wczesnej edukacji dzieci – wybrane zagadnienia, Gorzów Wlkp. 2011, Wyd. PWSZ.
- Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzó Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
- Waloszek D., Program w edukacji dzieci. Geneza. Istota. Kryteria, Warszawa 2005, Wyd. Akademickie „Żak”
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2016, nr 3 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr3.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2017, nr 5 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr5.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: