Wrażliwość i poczucie estetyki można kształtować poprzez obcowanie ze sztuką. Kontakt z muzyką, teatrem, malarstwem to nie tylko droga do ukształtowania wrażliwego estety. Dzięki nim wpływamy także na rozwój różnych części mózgu dziecka, dzięki którym lepiej i łatwiej będzie mogło rozwijać inne kompetencje.
Dla harmonijnego rozwoju i maksymalizacji potencjału tkwiącego w dziecku niezwykle istotne jest to, jak wspierany będzie jego rozwój, jak zorganizowana będzie edukacja, jakie działania dydaktyczno-wychowawcze zaproponuje mu nauczyciel.
Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- wyjaśnia znaczenie rozwoju wrażliwości i poczucia estetyki u dzieci w wieku przedszkolnym
- charakteryzuje znaczenie sztuki w edukacji przedszkolnej
- prawidłowo dobiera określone typy zadań do celów zajęć
- umiejętnie planuje zajęcia z włączaniem sztuki do zajęć z grupą przedszkolną
- Spotkanie z malarstwem i zysk rozwojowy dla dziecka w wieku przedszkolnym
- Muzyczne inspiracje dla przedszkolaków
- Teatr jako przestrzeń przeżywania przez działanie, doświadczanie
- Książkowe wyzwania a wielostronny rozwój dziecka
- Wyjątkowość pracy nauczyciela przedszkola
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)
Zajęcia mają charakter warsztatowy, wykorzystane będą także:
- miniwykład, prezentacja trenerska
- praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
- dyskusja moderowana
Warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)
Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25
Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III
- Szmidt K.J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Łódź 2017, Wyd. UŁ.
- Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzów Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
- Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999, WSiP.
- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1997, WSiP.
- Nakone L., Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa 2008, KDC.
- Klus-StańskaD., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004, Wyd. Akademickie „Żak”.
- Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhl P.K., Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Poznań 2004, Wyd. Media Rodzina.
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 6 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr6.pdf
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: