Człowiek jest istotą społeczną. We współczesnym świecie pełnym różnego typu interakcji ludzi z innymi ludźmi kompetencje społeczne są szczególnie cenione i ważne – zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Ich rozwój zaczyna się od najmłodszych lat.
Dla harmonijnego rozwoju i maksymalizacji potencjału tkwiącego w dziecku niezwykle istotne jest to, jak wspierany będzie jego rozwój, jak zorganizowana będzie edukacja, jakie działania dydaktyczno-wychowawcze zaproponuje mu nauczyciel.
Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- wyjaśnia prawidłowości rozwoju społecznego dzieci w wieku przedszkolnym
- charakteryzuje znaczenie przedszkola i grupy rówieśniczej dla rozwoju kompetencji społecznych dzieci
- prawidłowo dobiera określone działania dydaktyczno-wychowawcze sprzyjające nabywaniu społecznych kompetencji
- umiejętnie planuje zajęcia wspierające społeczny rozwój dzieci w grupie przedszkolnej
- Społeczne kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym
- Dziecko i jego nauka funkcjonowania w grupie rówieśniczej, w przedszkolu
- Zabawa jako podstawowa aktywność dziecka i jej znaczenie dla społecznego wzrostu dziecka
- Propozycje działań wspierających rozwój społecznych umiejętności dziecka
- Konflikty w grupie rówieśniczej jako cenna lekcja życia społecznego
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)
Zajęcia mają charakter warsztatowy, wykorzystane będą także:
- miniwykład, prezentacja trenerska
- praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
- dyskusja moderowana
Warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)
Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25
Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III
- Szmidt K.J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Łódź 2017, Wyd. UŁ.
- Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzów Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
- Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999, WSiP.
- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1997, WSiP.
- Nakone L., Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa 2008, KDC.
- Klus-StańskaD., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004, Wyd. Akademickie „Żak”.
- Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhl P.K., Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Poznań 2004, Wyd. Media Rodzina.
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 6 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr6.pdf
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: