Społeczne kompetencje dzieci w wieku przedszkolnym

Człowiek jest istotą społeczną. We współczesnym świecie pełnym różnego typu interakcji ludzi z innymi ludźmi kompetencje społeczne są szczególnie cenione i ważne – zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Ich rozwój zaczyna się od najmłodszych lat.

Dla harmonijnego rozwoju i maksymalizacji potencjału tkwiącego w dziecku niezwykle istotne jest to, jak wspierany będzie jego rozwój, jak zorganizowana będzie edukacja, jakie działania dydaktyczno-wychowawcze zaproponuje mu nauczyciel.

Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym​. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • wyjaśnia prawidłowości rozwoju społecznego dzieci w wieku przedszkolnym
  • charakteryzuje znaczenie przedszkola i grupy rówieśniczej dla rozwoju kompetencji społecznych dzieci
  • prawidłowo dobiera określone działania dydaktyczno-wychowawcze sprzyjające nabywaniu społecznych kompetencji
  • umiejętnie planuje zajęcia wspierające społeczny rozwój dzieci w grupie przedszkolnej
  • Społeczne kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym
  • Dziecko i jego nauka funkcjonowania w grupie rówieśniczej, w przedszkolu
  • Zabawa jako podstawowa aktywność dziecka i jej znaczenie dla społecznego wzrostu dziecka
  • Propozycje działań wspierających rozwój społecznych umiejętności dziecka
  • Konflikty w grupie rówieśniczej jako cenna lekcja życia społecznego

Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)

Zajęcia mają charakter warsztatowy,  wykorzystane będą także:

  • miniwykład, prezentacja trenerska
  • praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
  • dyskusja moderowana

Warunki techniczne:

  • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)

Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25

Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III

  • Szmidt K.J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Łódź 2017, Wyd. UŁ.
  • Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzów Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
  • Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999, WSiP.
  • Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1997, WSiP.
  • Nakone L., Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa 2008, KDC.
  • Klus-StańskaD., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004, Wyd. Akademickie „Żak”.
  • Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhl P.K., Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Poznań 2004, Wyd. Media Rodzina.
  • Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
  • Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 6 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr6.pdf

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach „prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij:

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on whatsapp
    Share on email
    Share on print