Wiek przedszkolny to okres intensywnego rozwoju we wszystkich obszarach. To także czas rozpoznawania elementów matematyki w otaczającym świecie i rozwoju kompetencji matematycznych.
Dla harmonijnego rozwoju i maksymalizacji potencjału tkwiącego w dziecku niezwykle istotne jest to, jak wspierany będzie jego rozwój, jak zorganizowana będzie edukacja, jakie działania dydaktyczno-wychowawcze zaproponuje mu nauczyciel.
Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- charakteryzuje podstawowe umiejętności dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie kompetencji matematycznych
- wyjaśnia podstawowe zagadnienia metodyczne z zakresu edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym
- wykorzystuje zróżnicowane metody, formy i środki dydaktyczne w toku zajęć matematycznych w celu wspierania indywidualnych możliwości dzieci
- planuje zajęcia z uwzględnieniem aktywnych metod pracy
- „Dziecięca matematyka” – wybrane zagadnienia z koncepcji E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Matematyczne zainteresowania dzieci w wieku przedszkolnym
- Matematyka wokół nas – o wykorzystywaniu okazji edukacyjnych
- Gry i zabawy matematyczne a indywidualny rozwój umiejętności matematycznych dzieci
- Znaczenie środków dydaktycznych dla skuteczności edukacji matematycznej w przedszkolu
Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)
Zajęcia mają charakter warsztatowy, wykorzystane będą także:
- miniwykład, prezentacja trenerska
- praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
- dyskusja moderowana
Warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)
Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25
Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III
- Szmidt K.J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Łódź 2017, Wyd. UŁ.
- Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzów Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
- Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999, WSiP.
- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1997, WSiP.
- Nakone L., Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa 2008, KDC.
- Klus-StańskaD., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004, Wyd. Akademickie „Żak”.
- Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhl P.K., Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Poznań 2004, Wyd. Media Rodzina.
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
- Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 6 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr6.pdf
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 503 37 90 30
Napisz:
udostępnij: