Kompetencje językowe i możliwości wsparcia ich rozwoju u dzieci

Na skróty

Rozwój kompetencji językowych dziecka ma ogromny wpływ na jego przyszłe sukcesy edukacyjne i relacje społeczne. Dla harmonijnego rozwoju i maksymalizacji potencjału tkwiącego w dziecku niezwykle istotne jest to, jak wspierany będzie jego rozwój, jak zorganizowana będzie edukacja, jakie działania dydaktyczno-wychowawcze zaproponuje mu nauczyciel.

Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Wspieranie rozwoju kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym​. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • opisuje kluczowe zagadnienia dotyczące językowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • charakteryzuje wybrane metody nauki czytania i pisania
  • dobiera odpowiednie formy i metody organizacji pracy, adekwatne do celów zajęć
  • projektuje zajęcia sprzyjające aktywności dzieci i spójne z założonymi celami
  • Rozwój językowy dziecka w wieku przedszkolnym
  • Znaczenie przedszkola w stymulowaniu rozwoju językowego dziecka
  • Wybrane metody nauki czytania i pisania w przedszkolu
    • metoda odimienna Ireny Majchrzak
    • metoda globalnego czytania Glena Domana
    • glottodydaktyka Bronisława Rocławskiego
    • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
    • metoda naturalna Briana Cuttinga
  • Gry i zabawy językowe a umiejętności językowe dzieci
  • Znaczenie i zróżnicowanie środków dydaktycznych a wsparcie językowego rozwoju dzieci

Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)

Zajęcia mają charakter warsztatowy,  wykorzystane będą także:

  • miniwykład, prezentacja trenerska
  • praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
  • dyskusja moderowana

Warunki techniczne:

  • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)

Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25

Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III

  • Szmidt K.J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Łódź 2017, Wyd. UŁ.
  • Olczak A., Orłowska B.A.,Edukacja przedszkolna – odkrywanie jej znaczenia, Gorzów Wlkp. 2013, Wyd. PWSZ.
  • Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999, WSiP.
  • Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1997, WSiP.
  • Nakone L., Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa 2008, KDC.
  • Klus-StańskaD., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004, Wyd. Akademickie „Żak”.
  • Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhl P.K., Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Poznań 2004, Wyd. Media Rodzina.
  • Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 7 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr7.pdf
  • Czasopismo refleksyjnych nauczycieli „Inspirator” 2018, nr 6 – https://fedr.pl/INSPIRATOR/Inspirator_nr6.pdf

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: