Budowanie zaufania opartego na relacjach i autorytecie wiedzy

Często słyszymy o upadku autorytetu nauczyciela. Czym jest ten autorytet? Jak go odbudować? Czy wystarczy sama funkcja, by dzieci i ich rodzice dostrzeli w nauczycielu autorytet i zaufali mu? Jak budować autorytet nauczyciela, który pozwoli rozwijać jego dobre relacje z uczniami i ich rodzicami, a przez to wzmacniać wzajemne zaufanie?

Szkolenie jest częścią programu rozwojowego pn. Znaczenie relacji w edukacji przedszkolnej i/lub wczesnoszkolnej. Może być zorganizowane jako samodzielne szkolenie lub jako część kursu składającego się z kilku szkoleń.

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • wymienia warunki sprzyjające budowaniu autorytetu nauczyciela
  • charakteryzuje warunki budujące dobre relacje i zaufanie w układach nauczyciel – dziecko i nauczyciel – rodzice
  • ma świadomość jak budować relacje sprzyjające wzajemnemu zaufaniu
  • Budowanie relacji – komponenty
  • Czynniki sprzyjające budowaniu zaufania
  • Autorytet nauczyciela – oparty na władzy czy na wiedzy? – różnice
  • Projektowanie sytuacji edukacyjnych z uwzględnieniem elementów sprzyjających budowaniu autorytetu opartego na relacjach i profesjonalizmie

Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin dydaktycznych (zależnie od indywidualnych ustaleń)

Zajęcia mają charakter warsztatowy,  wykorzystane będą także:

  • miniwykład, prezentacja trenerska
  • praca w grupach (wypracowywanie rozwiązań, praca z tekstem)
  • dyskusja moderowana

Warunki techniczne:

  • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • stoliki ustawione w wyspy (po 5-6 osób przy stoliku)

Optymalna wielkość grupy warsztatowej: 15-25

Uczestnicy: Nauczyciele przedszkoli i klas I-III

  • Śnieżyński M., Dialog edukacyjny, Kraków 2001, Wyd. PAT.
  • Przestrzeń i czas dialogu w edukacji, red. D. Waloszek, Kraków 2011, Wyd. Bliżej Przedszkola
  • Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji. Relacje i działania, red. L. Katarńczuk-Mania i E. Pasterniak-Kobyłecka, Zielona Góra 2017, Wyd. UZ.
  • Film: Rita Pierson – Wszystkie dzieci potrzebują mistrzów – https://www.youtube.com/watch?v=SFnMTHhKdkw

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

    Dotyczy szkolenia (wymagane)
    Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

    Treść wiadomości
    Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

    Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

    Chcę podać więcej szczegółów

    Uczestnicy szkolenia

    Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach „prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

    Liczba grup szkoleniowych



    Liczba osób w każdej grupie



    Charakterystyka uczestników
    Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

    Preferowany termin szkolenia
    Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

    od

    do

    ———–
    DANE KONTAKTOWE

    Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

    Imię (wymagane)



    Nazwisko (wymagane)



    Adres email (wymagane)



    Numer telefonu
    (Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



    Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


    Wpisz rodzaj placówki:

    Twoja funkcja w placówce (wymagane):


    Wpisz swoją funkcję:

    Nazwa placówki



    Adres placówki

    Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

    ———–

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

    Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

    Zobacz politykę prywatności

    udostępnij: