Agresja i przemoc rówieśnicza

Agresja i przemoc rówieśnicza wśród uczniów, to znaczący problem w polskich szkołach. Przybiera różne formy (np. fizyczna, psychiczna, słowna) oraz ma różne źródła i przyczyny. Nauczyciele często czują się bezradni wobec powtarzających się aktów agresji i przemocy. Często trudnym zachowaniom dzieci przypisywane jest źródło w postaci tzw. bezstresowego wychowania i przyznawania dzieciom „zbyt wielu praw”.

Podczas realizacji warsztatów uczestnicy dowiedzą się jakie są źródła takich zachowań oraz jaka jest rola nauczyciela w powstawaniu i zapobieganiu zachowaniom agresywnym. 

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • rozróżnia zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej
  • charakteryzuje czynniki związane ze szkołą, które mają wpływ na powstawanie zjawiska agresji i przemocy rówieśniczej
  • podaje przykłady działań nauczyciela niwelujących zjawisko przemocy i agresji w szkole
  • najnowsze dane charakteryzujące zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej w polskich szkołach
  • rodzaje zachowań agresywnych
  • rozróżnienie między agresją a przemocą rówieśniczą
  • prawdy i mity o agresji i przemocy uczniów
  • źródła zachowań agresywnych i przemocowych u dzieci i młodzieży
  • wpływ szkoły na zachowania agresywne – co można zmienić w szkole, by było w niej mniej agresji
  • rola nauczyciela w zapobieganiu zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży

 

  • czas trwania  –  4 godziny dydaktyczne 
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • przy większej grupie zajęcia mają bardziej prezentacyjny charakter
  • uczestnikami mogą być nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego danej szkoły
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
  • Marshall B. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, 2008
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek, wyd. PAX, Warszawa 2014
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, wyd. PAX, Warszawa 1993
  • Thomas Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, wyd. PAX, Warszawa 1995
  • Lucyna Bojarska, Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Wolters Kluwer, 2009

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 503 37 90 30

Napisz:

Dotyczy szkolenia (wymagane)
Pojawi się jako temat wiadomości e-mail

Treść wiadomości
Napisz swoje pytania i sugestie. Możesz również wskazać potrzeby Twoje, Twojego zespołu lub placówki. To pozwoli nam przygotować bardziej wyczerpującą odpowiedź.

Jeśli chcesz, możesz podać nam więcej szczegółów nt. uczestników i proponowanego terminu szkolenia.

Chcę podać więcej szczegółów

Uczestnicy szkolenia

Najbardziej efektywne szkolenie warsztatowe najczęściej jest możliwe w grupie do 20 osób. W szkoleniach “prezentacyjnych” może brać udział większa grupa uczestników, jednak są one mniej efektywne od praktycznych zajęć warsztatowych.Dla dużych zespołów (rad pedagogicznych) proponujemy rozważenie przeprowadzenia szkolenia w kilku grupach.

Liczba grup szkoleniowych



Liczba osób w każdej grupie



Charakterystyka uczestników
Krótko opisz kim są uczestnicy szkolenia (np. dyrektorzy i ich zastępcy, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie, rodzice)

Preferowany termin szkolenia
Podaj dogodną datę szkolenia (tylko pierwsze pole) lub przedział dogodnych dat (oba pola)

od

do

———–
DANE KONTAKTOWE

Twoje dane (wysyłającego zapytanie)

Imię (wymagane)



Nazwisko (wymagane)



Adres email (wymagane)



Numer telefonu
(Nie jest wymagany, ale pomoże w szybkim kontakcie. Podaj numer, pod którym najszybciej będziemy mogli nawiązać kontakt.)



Rodzaj placówki, której dotyczy zapytanie (wymagane):


Wpisz rodzaj placówki:

Twoja funkcja w placówce (wymagane):


Wpisz swoją funkcję:

Nazwa placówki



Adres placówki

Podanie adresu (przynajmniej miejscowości) pomoże nam w dokonaniu ewentualnej wyceny szkolenia z uwzględnieniem kosztów dojazdu

———–

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi zapytania/zamówienia opisanej w Polityce prywatności. Wiem, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać. (wymagane)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera Percepti Edukacja

Newsletter zawiera informacje o naszych szkoleniach oraz inne informacje dotyczące edukacji (np. artykuły, materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk). Zgodę na otrzymywanie newslettera można wycofać w każdym czasie, klikając w link dołączony do każdego newslettera.

Zobacz politykę prywatności

Cykl szkoleń

To szkolenie jest częścią cyklu szkoleń poświęconych agresji i przemocy rówieśniczej. Można je zrealizować jako samodzielne szkolenie. Rekomendujemy jednak realizację cyklu szkoleń z tego obszaru dla osiągnięcia lepszych efektów w Waszej szkole.

udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print