Przejdź do treści

Neurodydaktyka – jak emocje wpływają na motywację i efekty uczenia się

Na skróty

Dzięki neuro-naukom lepiej rozumiemy jak emocje wpływają na motywację i efekty uczenia się uczniów. Emocje są silnie powiązane z procesem uczenia się. Nauczyciele mają duży wpływ na to, jakie emocje towarzyszą uczniom w procesie edukacji. Nauczanie przyjazne mózgowi uwzględnia rolę jaką odgrywają emocje.

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • wyjaśnia rolę emocji i stresu w procesie zapamiętywania i uczenia się
  • wskazuje czynniki pozytywnie wpływające na powstawanie emocji sprzyjających uczeniu się
  • podaje przykłady wykorzystania metod pracy i oceniania przyjaznych mózgowi, które może wykorzystać w swojej pracy
  • Czym są i skąd się biorą emocje
  • Co oznacza, że emocje są markerami pamięci
  • Jaki jest wpływ stresu na uczenie się – eustres i dystres
  • Jaką rolę odgrywają neurony lustrzane
  • Jaki jest wpływ motywacji wewnętrznej i zewnętrznej na proces nauczania
  • Jak ocenianie wpływa na emocje uczniów i jak to wpływa na efekty uczenia się
  • Jakie są metody pracy przyjazne mózgowi i jakie błędy są najczęściej popełniane w tym obszarze

wykład, dyskusja, praca indywidualna i zespołowa

  • czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • uczestnikami mogą być nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych (najlepiej grupy jednorodne)
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • stoły ustawione w podkowę lub wyspy po 5-6 osób
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raportprzygotowany na podstawie ankiet)

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  • Jerzy Vetulani, Maria Mazurek, Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg, 2015
  • Marzena Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, 2013
  • Joseph LeDoux, Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego, 2000
  • Joachim Bauer, Empatia. Co potrafią neurony lustrzane, 2008.
  • Joachim Bauer, Granica bólu. O źródłach agresji i przemocy, 2015
  • Radek Kotarki, Włam się do mózgu, 2017
  • Erich Petlak, Jana Zajacowa, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Gerald Hüther, Uli Hauser, Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty, 2014
  • Marek Kaczmarczyk, Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu, 2017
  • Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, Warszawa 2007.
  • Manfred Spitzer, Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, 2013
  • Paul Tough, Jak dzieci osiągają sukces. Nauka siły woli i ciekawości świata, 2014
  • David M. Buss, Psychologia ewolucyjna, GWP, Gdańsk 2001.
  • Vilayanur Ramachandran, Neuronauka o podstawach człowieczeństwa. O czym mówi mózg?, Warszawa 2012.
  • Judith Rich Harris, Geny czy wychowanie? Co wyrośnie z naszych dzieci i dlaczego, Warszawa 2000.
  • Joanna Smolińska, Łukasz Szychowski, TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ, wyd. ELITMAT, 2011 (http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/TECHNIKI_EFEKTYWNEGO_UCZENIA_SIE.pdf – dostęp: 15.11.2017)
  • Natalia Minge, Krzysztof Minge, Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2012
  • Mel Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2006
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, wyd. CEO, Warszawa 2015
  • Julian Piotr Sawiński, Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku. Pytania, refleksje, dobre rady. Poradnik dla nauczycieli, wyd. DIFIN, Warszawa 2014
  • Danuta Sterna, Uczę się uczyć. Ocenianie kształtujące w praktyce, wyd. CEO, Warszawa 2016
  • Wiesław Sikorski, Proksemika klasy szkolnej – ukryty wymiar edukacji (http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2013/3-6-sikorski-proksemika-klasy-szkolnej.pdf – dostęp: 15.11.2017)

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: