Lekcja atrakcyjna dla każdego ucznia – 4MAT
Na skróty
Wyobraź sobie lekcję, w czasie której w pracę zaangażowani są uczniowie o wszystkich typach percepcji. Wyobraź sobie lekcję, po której każdy uczeń ma pewność, że się czegoś nauczył. To możliwe dzięki lekcji 4Mat.
Szkolenie stacjonarne lub online
To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.
Uszyjemy na miarę
Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".
Dowiedz się więcej o szkoleniu:
W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:
- przygotowuje lekcję 4Mat;
- projektuje zadania angażujące w pracę uczniów o wszystkich typach percepcji;
- stosuje metody pracy wyzwalające pozytywne emocje wspierające nauczanie oraz budujące wiedzę i kształtujące umiejętności wszystkich uczniów;
- wzbudza refleksję uczniów o własnym uczeniu się.
Zagadnienia: lekcja angażująca wszystkich uczniów; wyzwalanie emocji, budowanie wiedzy, kształcenie umiejętności, wzbudzanie refleksji; zajęcia dla wzrokowca, słuchowca i kinestetyka; angażowanie wszystkich rodzajów percepcji w ciągu 45 minut.
- jak angażować w zajęcia wszystkich uczniów;
- jaką strukturę ma lekcja 4MAT;
- jakie działania podejmować, by korzyść z lekcji odnieśli wszyscy uczniowie;
- czy istnieją style uczenia się;
- jaką rolę odgrywają strategie uczenia się
Zajęcia mają charakter warsztatowy z elementami krótkich wykładów/prezentacji
- czas trwania – 4 godziny dydaktyczne
- optymalna grupa uczestników – 25 osób
- uczestnikami mogą być nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych zarówno stawiający pierwsze kroki w zawodzie jak i doświadczeni, poszukujący lub chcący odświeżyć swój warsztat
- warunki techniczne:
- projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
- stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku) lub w podkowę
- sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)
Szkolenie w wersji online:
Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.
* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.
- John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
- Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
- Richard Sagor, Badanie przez działanie. Jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć, Warszawa 2013
- Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
- Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
- Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
- Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
- Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
- Aleksandra Pezda, Koniec epoki kredy, 2011
- Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, PWN 2011
- Mel Silberman, Elaine Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016
- Mirosław Urban, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, GWP 2014
- Jarmuż Sławomir, Kossowska Małgorzata, Witkowski Tomasz, Psychologia dla trenerów, Wolters Kluwer 2017
- Łaguna Mariola, Kozak Agnieszka, Metody prowadzenia szkoleń, GWP 2014
- Akademia Khana – Spersonalizowane materiały dydaktyczne dla wszystkich grup wiekowych https://pl.khanacademy.org (dostęp: 31.07.2018)
- Scholaris – portal wiedzy dla nauczycieli – scholaris.pl (dostęp: 31.07.2018)
- Tagxedo – aplikacja do tworzenia chmury słów – http://www.tagxedo.com/ (dostęp: 31.07.2018)
- Kahoot, Quizizz – Portale oferujące możliwość tworzenia quizów, w których udział uczniowie biorą wykorzystując swoje telefony komórkowe – getkahoot.com; www.quizizz.com (dostęp: 31.07.2018)
- LearningApps – portal do tworzenia interaktywnych alikacji (gier, zadań edukacyjnych) – www.learningapps.org (dostęp: 31.07.2018)
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.
Kontakt w sprawie szkolenia
Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.
Zadzwoń: +48 601431060
Napisz:
więcej szkoleń dla rad pedagogicznych
udostępnij: