Przejdź do treści

Grywalizacja na lekcjach – quizy i interaktywne gry

Na skróty

Rutyna lekcyjna zabija zaangażowanie uczniów. Metody angażujące uczniów (w tym grywalizacja / gamifikacja) przepędzają ją i nie pozwalają jej powrócić. Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się wykorzystywać quizy i interaktywne gry do zwiększania zaangażowania uczniów.

Szkolenie stacjonarne lub online

To szkolenie dla rady pedagogicznej możemy zrealizować stacjonarnie lub online w czasie rzeczywistym (live). Korzystamy z aplikacji Google Meet, która wielokrotnie sprawdziła się w naszej pracy.

Uszyjemy na miarę

Pamiętaj, że każde z naszych szkoleń możemy dostosować do Twoich potrzeb. Poinformuj nas o nich korzystając z zakładki "Kontakt w sprawie szkolenia".

Dowiedz się więcej o szkoleniu:

W efekcie udziału w szkoleniu uczestnik:

  • opisuje funkcjonalności aplikacji do tworzenia quizów i gier online
  • tworzy własne quizy i gry online
  • proponuje sposoby ich wykorzystania we własnej praktyce szkolnej
  • Aplikacje: Kahoot, Quizziz, Learnig Apps czy Quizlet
  • Tworzenie gier i quizów przedmiotowych o różnym stopniu trudności
  • Tworzenie klas w aplikacjach, dodawanie uczestników i śledzenie ich postępów
  • Opracowanie własnych gier (np. krzyżówki, dobieranie w pary, porządkowanie w kolejności) i udostępnianie ich uczniom
  • Zapisywanie gier na wybranym nośniku, by móc je wykorzystać offline
  • Lekcja powtórzeniowa z użyciem smartfonów i quizów
  • Lekcja z nowym materiałem przy pomocy aplikacji do fiszek

Zajęcia mają charakter warsztatowy 

  • czas trwania  – 4 godziny dydaktyczne
  • optymalna grupa uczestników – 25 osób
  • warunki techniczne:
    • projektor i ekran dobrze widoczny dla uczestników
    • dostęp do komputerów i internetu dla uczestników zajęć
    • stoliki ustawione w wyspy (po 5-7 osób przy stoliku) lub indywidualne stanowiska komputerowe do pracy
  • sposób ewaluacji: ankieta (dyrektor otrzymuje zbiorczy raport przygotowany na podstawie ankiet)

Szkolenie w wersji online:

Przed szkoleniem online prosimy uczestników o zadbanie o sprawność techniczną sprzętu, który będą wykorzystywać podczas szkolenia (sprawdzenie przed szkoleniem jakości połączenia internetowego, zainstalowanie niezbędnych aplikacji i aktualizacji itp.) Wysyłamy wiadomość email ze wskazówkami i linkiem do wirtualnego pokoju.

Do przeprowadzenia szkolenia wykorzystujemy przede wszystkim platformę ZOOM*, z której można korzystać w formie odrębnej aplikacji (zalecane – Zoom Client for Meetings) lub w wersji w przeglądarce (rekomendujemy przeglądarkę Chrome).
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja w systemie ZOOM.
 
Pobierz instrukcję z podstawowymi informacjami nt. dołączania i udziału w szkoleniu na platformie ZOOM.
 

* Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia na platformie, którą wykorzystuje placówka zamawiająca szkolenie (np. MS Teams). Wymaga to jednak uzgodnienia z prowadzącą/prowadzącym szkolenie.

  • John Hattie, Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa 2015
  • Merill Harmin, Jak motywować uczniów do nauki, Warszawa 2015
  • Richard Sagor, Badanie przez działanie. Jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć, Warszawa 2013
  • Robert J. Marzano, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012
  • Connie M. Moss i Susan M. Brookhart, Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję – https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/cele-uczenia-sie.pdf (dostęp: 30.07.2018)
  • Radek Kotarski, Włam się do mózgu, 2017
  • Huther Gerald, Hauser Uli, Wszystkie dzieci są zdolne, 2014
  • Erich Petlák, Jana Zajacová, Dušan Valábik, Rola mózgu w uczeniu się, 2010
  • Aleksandra Pezda, Koniec epoki kredy, 2011
  • Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg, PWN 2011
  • Mel Silberman, Elaine Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016
  • Mirosław Urban, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, GWP 2014
  • Jarmuż Sławomir, Kossowska Małgorzata, Witkowski Tomasz, Psychologia dla trenerów, Wolters Kluwer 2017
  • Łaguna Mariola, Kozak Agnieszka, Metody prowadzenia szkoleń, GWP 2014
  • Akademia Khana – Spersonalizowane materiały dydaktyczne dla wszystkich grup wiekowych https://pl.khanacademy.org (dostęp: 31.07.2018)
  • Scholaris – portal wiedzy dla nauczycieli – www.scholaris.pl (dostęp: 31.07.2018)
  • Tagxedo – aplikacja do tworzenia chmury słów – http://www.tagxedo.com/ (dostęp: 31.07.2018)
  • Kahoot, Quizizz – Portale oferujące możliwość tworzenia quizów, w których udział uczniowie biorą wykorzystując swoje telefony komórkowe – www.getkahoot.com; www.quizizz.com (dostęp: 31.07.2018)
  • LearningApps – portal do tworzenia interaktywnych alikacji (gier, zadań edukacyjnych) – www.learningapps.org (dostęp: 31.07.2018)

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Więcej informacji nt. sposobu organizacji naszych szkoleń, kosztów i zasad współpracy znajdziesz w sekcji FAQ.

Kontakt w sprawie szkolenia

Jeśli zainteresowało Cię to szkolenie, napisz do nas lub zadzwoń. Zapytaj, zaproponuj zmiany lub zamów.

Zadzwoń:  +48 601431060

Napisz:

W tej sekcji podaj najważniejsze informacje dotyczące Twojego zapytania.

Jeśli dotyczy ono szkolenia, które właśnie przeglądasz pozostaw temat wiadomości niezmieniony

W tej sekcji możesz podać dodatkowe informacje, które pomogą nam odpowiedzieć na Twoje zapytanie, np.:

- kim są uczestnicy szkolenia (nauczyciele, dyrektorzy, pedagodzy, uczniowie, rodzice, obsługa techniczna itp.)
- ilu uczestników może wziąć udział w szkoleniu? czy będzie to jedna czy kilka grup?
- kiedy mogłoby się odbyć szkolenie? możesz podać datę lub przedział czasowy, lub określony dzień tygodnia, w którym zazwyczaj organizujecie szkolenia dla Waszej rady
- jakiego rodzaju placówkę reprezentujesz

Wypełnienie tej sekcji jest opcjonalne. Możesz uzupełnić wszystkie lub tylko część pól, lub przejść do ostatniej części.
W tej sekcji podaj dane kontaktowe, które pomogą nam w udzieleniu Tobie wyczerpującej odpowiedzi.

-informacje wymagane oznaczone są gwiazdką

więcej szkoleń dla rad pedagogicznych

udostępnij: